כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שואף להיפרד

מנהיגה החדש של סקוטלנד: מוסלמי ורוצה עצמאות מבריטניה

מנהיג המפלגה החדש של סקוטלנד, חומזה יוסף, הוא בעד עצמאות ומוסלמי. חומזה יוסף מונה לראש ממשלת סקוטלנד החדש לאחר שניצח בהתמודדות להנהגת המפלגה הלאומית הסקוטית. בגיל 37, יוסף יהיה השר הראשון הצעיר ביותר של סקוטלנד

מנהיגה החדש של סקוטלנד: מוסלמי ורוצה עצמאות מבריטניה
חומזה יוסף צילום: @HumzaYousaf

חומזה יוסף, נכדו של מהגר פקיסטני שבקושי דיבר אנגלית בעבודה במפעל מכונות תפירה בגלזגו כשהגיע לסקוטלנד, מונה אתמול כמנהיג החדש של המפלגה הלאומית הסקוטית וכראש ממשלת סקוטלנד. מפלגתו בעלת הרוב בפרלמנט, תצביע היום באופן רשמי למינוי שלו כמנהיג סקוטלנד.

בגיל 37, יוסף יהיה השר הראשון הצעיר ביותר של סקוטלנד והמוסלמי הראשון לנהל את האומה. אמו הזילה דמעות בזמן שדיבר לאחר פרסום תוצאות ההצבעה.

מינויו כמנהיג סקוטלנד מגיע לאחר מינוי דומה של רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה שהגיע מהודו. ראש עיריית לונדון סאדיק חאן, מוסלמי ובנם של מהגרים פקיסטנים. כיום, סונאק, חאן ויוסף הם שלושה מהמנהיגים הבולטים - והחזקים - בבריטניה.

הוא הבטיח להמשיך את הדחיפה של מפלגתו לעזוב את הממלכה המאוחדת ולהפוך לאומה עצמאית לחלוטין. "אנחנו נהיה הדור שמספק עצמאות", הוא נשבע. אך לא בטוח שהוא יגשים את החלום, לאחר שאנגליה שלמעשה שולטת בבריטניה לא תאשר לסקוטלנד לבצע את הצעד הזה. סקוטלנד חייבת אישור מאנגליה לקיים משעל עם על כך.

מעבר לעצמאות, המנהיג החדש אמר שהוא יתמקד ביוקר המחיה, שיפור הזדמנויות חינוכיות וגישה לשירות בריאות לאומי. מנהיג מפלגת הלייבור באופוזיציה, קיר סטארמר באנגליה, אמר כי "ליוסף ולמפלגתו אין את התשובות על משבר הבריאות או על משבר יוקר המחיה".

יוסף יחליף את ניקולה סטרג'ון, שהודיעה בחודש שעבר שהיא מתפטרת לאחר יותר משמונה שנים בתפקיד, ואמרה שהיא כבר לא מרגישה שהיא יכולה לתת את הכל לתפקיד. היא גם חששה שהיא הפכה לדמות "מקטבת" במדינה המפולגת לגבי עתידה בבריטניה.

משאל עם אנגליה בריטניה עצמאות סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד