כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
זעם נשיאותי

הנשיא ג'ו ביידן: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בעתיד הקרוב"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשמע לראשונה מתייחס בקולו לסערה שעוררה חקיקת הרפורמה המשפטית: "לא מזמין את נתניהו לבית הלבן, לא בזמן הקרוב'' | עוד הוסיף כי הוא "מודאג מאוד כמו הרבה תומכים של ישראל מהחוקים נגד מערכת המשפט" | בירושלים מאוכזבים | כל הפרטים

הנשיא ג'ו ביידן: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בעתיד הקרוב"
ביידן ונתניהו - ארכיון צילום: Amos Ben Gershom/GPO


נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שישראל "לא יכולה להמשיך בדרך הזו". את הדברים אמר לאחר שממשל ביידן הפעיל לחץ משמעותי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הרפורמה המשפטית.

"כמו הרבה תומכים חזקים של ישראל, אני מאוד מודאג. הם מבינים את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזאת. קצת הבהרתי את זה", אמר ביידן. הנשיא הוסיף כי נתניהו לא יוזמן לבית הלבן "בטווח הקרוב". כך שביקור פוטנציאלי של ראש ממשלת ישראל בוושינגטון לא נראה באופק.

ממשל ביידן מנסה לקדם את פתרון שתי המדינות. עם זאת, לאחר שראש הממשלה נתניהו גרם להפגנות המוניות ברחבי המדינה לאחר פיטורי שר הביטחון יואב גלנט (שעדיין לא נכנס לתוקף), לא נותרה לבכירים בארה"ב ברירה אלא להתמקד במאמציו לשנות את מערכת המשפט, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

דבריו של ביידן מגיעים בניגוד לדברי שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שאמר לתקשורת הישראלית שנתניהו יקבל הזמנה מיוחלת לבית הלבן, "ככל הנראה מתישהו לאחר חג הפסח". ביקור פוטנציאלי של נתניהו ככל הנראה מותנה בשאלה אם ישראל תוכל לשמור על רגיעה במהלך הרמדאן.

כזכור ה'ניו יורק טיימס' דיווח, כי "השיחות עם ממשלתו של מר נתניהו היו בוטות במיוחד", מה שהצביע על סיכון התדמית של ישראל כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. שגריר ארה"ב בישראל, תומס ניידס, בעל שורשים עמוקים במפלגה הדמוקרטית שמקורם בממשל קלינטון, פעל כל סוף השבוע בהעברת מסרים מביידן וצוותו.

עד יום ראשון בלילה הגיעו פקידי הבית הלבן לשתי מסקנות: הראשונה, שנתניהו טעה בחישוב כשהודיע ​​על פיטוריו של שר הביטחון, יואב גלנט, שקרא בפומבי "להשהות את החקיקה שתשנה את אופן מינוי השופטים".

המסקנה השנייה, לדבריהם, היא שנתניהו חיפש מוצא מהמשבר, והרוויח מכך שאמר לשותפיו בקואליציה שהוא לא יכול להסתכן באובדן תמיכה של בעלת בריתה החשובה ביותר של ישראל. המסר שלו, אמר פקיד בכיר, הוא שישראל עלולה "להתמודד בקרוב עם משבר עם איראן, שמתקרבת יותר ויותר ליכולת נשק גרעיני, ושהוא לא יכול להרשות לעצמו להרחיק את וושינגטון".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב: "עצוב שגם הנשיא ביידן נפל קורבן לפייק ניוז שהופץ בישראל כנגד הרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".

ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד