כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"הנני הוא היה"

תלמידי הרב דרוקמן זצ"ל בשיר חדש לזכרו

כשלושה חודשים לאחר שזקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל, הלך לעולמו, תלמידי ישיבת אור עציון שבראשה עמד הוציאו היום שיר לזכרו בשם "הנני הוא היה" | השיר, שאת מילות הפזמון שלו כתב הרב דרוקמן עצמו, מדבר על דמותו של הרב ברוח השליחות

תלמידי הרב דרוקמן זצ"ל בשיר חדש לזכרו
הרב חיים דרוקמן זצ"ל צילום: לירון מולדובן, פלאש 90

בחודשים האחרונים עבדו תלמידי הישיבה 'אור עציון' על כתיבתו, הלחנתו והוצאתו לאור של השיר החדש שנקרא "הנני הוא היה", לזכר הרב חיים דרוקמן זצ"ל, שהיה ראש הישיבה והלך לעולמו לפני כשלושה חודשים.

מילות הפזמון הן מילותיו של הרב דרוקמן בעצמו, בעת פינוי גוש קטיף. השיר החדש, שעוסק בדרכו של הרב, נכתב, הולחן והופק כולו על ידי תלמידי הישיבה הגבוהה 'אור עציון'.

תלמידי הישיבה שחיברו את מילות השיר מסבירים כי בחרו לקרוא לשיר "הנני הוא היה", מכיוון שהרב דרוקמן היה עושה את ציווי ה"הנני" בעצמו - ולא רק אומר אותו. אלא הוא היה בעצמו הנני, לכל דבר.

במילות השיר, "תורת חיים כל דרכיו" מתייחסים התלמידים לתורתו החיה של הרב, ממנה הוא ראה את המציאות הבריאה שאינה סתרה את התורה.

הרב דרוקמן, שהקדיש את כל חייו למען עם ישראל הוביל את חייו תחת המילים "קמעא קמעא" ואף כתב עליהן ספר. וגם למילים אלו התייחסו התלמידים בשיר: "כשכתבנו קמעא קמעא צפו עיניו, ראינו אל מול עיננו את חזונו של הרב שראה בכל הקשים הבאים על העם את תהליך הגאולה שהגיע אט אט".

חתנו של הרב דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון הרב שמעון לפיד, שליווה את תהליך הפקת השיר סיפר על התחושות בעת הוצאתו לאור: "לאחר הסתלקותו של מורי וחמי ראש הישיבה זצ"ל הכ"מ, נותרנו מֵיוּתָמִים. אנחנו משתדלים ללמוד את תורתו ולחיות לאור הדרכתו. רחש לִבם של בחורים מישיבתנו לסייע לכולנו להתחבר לדמותו, עלה בידם לכתוב שיר קצר ותמציתי שמביא צדדים מרכזיים מאורו של מו"ח רבינו הרב דרוקמן זצ"ל.
נקווה שהשיר יעזור לנו להאיר בנו את אורו, ולעורר אותנו ללכת בדרכו."

מילות השיר:
תורת חיים דבריו
כלל ישראל כל חייו
קמעא קמעא צפו עיניו
הנני ללכת בכל דרכיו.

פזמון
הנני לדבר הנעלה ביותר
הנני לדבר הקשה ביותר
הנני לכל מה שאתה מצווה אותי
הנני הנני הנני

תורת חיים דבריו
כלל ישראל כל חייו
קמעא קמעא צפו עיניו
הנני הנני הוא היה
ומתוך שהיה אמרו כל עצמותיו.

הרב דרוקמן גוש קטיף שיר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד