כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"מבטל כל הגזירות"

המיסוי על המשקאות הממותקים מתבטל: המחירים צפויים לרדת תוך שלושה ימים

לאחר שביטל את גזירת החד פעמי מיד עם כניסתו לתפקיד, היום מבטל שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ את גזירת קודמו בתפקיד - אביגדור ליברמן שקבע מיסוי מופרז על המשקאות הממותקים ומשקאות הדיאט, מהלך שפגע קשות באוכלוסיה החרדית

המיסוי על המשקאות הממותקים מתבטל: המחירים צפויים לרדת תוך שלושה ימים
משקאות צילום: באדיבות המצלם

 גזירה נוספת מתבטלת: שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ החליט לבטל את המס על השתייה המתוקה. הצו יובא היום (שלישי) לאישור הממשלה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "לקראת חג הפסח אנחנו מורידים את המס על השתיה המתוקה. מדובר בהפחתה משמעותית בסל הקניות של הציבור. 

בהנחייתי אנשי משרד האוצר קיימו שיח עם היצרנים הגדולים ועם ראשי הרשתות הגדולות שהתחייבו להוריד מחיר בתוך שלושה ימים.

במקביל, סיכמתי עם משרד הבריאות על הקמת צוות משותף לבחינת עידוד צריכה של מזון בריא והפחתת צריכה של סוכר".

כזכור, המס הגבוה על המשקאות הממותקים נקבע ביוזמת שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, ונכנס לתוקף לפני למעלה משנה, לצד קביעת מס גבוה גם על כלים חד-פעמיים.

המס על משקאות ממותקים עמד על שקל אחד לליטר ו-0.70 שקל לליטר למשקאות דיאט.

המס על הכלים החד-פעמיים בוטל לחלוטין כאשר היה זה המהלך הראשון של השר סמוטריץ' שעות ספורות בלבד לאחר שנכנס ללשכתו במשרד האוצר.

מאידך, ביטול המס על המשקאות הממותקים שהיה חלק מהבטחת הבחירות המרכזית של המפלגות החרדיות, השתהה כאשר גורמי הרפואה ומשרד הבריאות התנגדו למהלך.

בתגובה הציע סמוטריץ בזמנו לבטל כליל את המס על משקאות הדיאט ורק להפחית את המס על המשקאות הממותקים האחרים, לשיעור קרוב למחצית מהמס הקבוע בחוק כיום אך נתקל בסירוב מוחלט מצד ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, וח"כ אריה דרעי.

כזכור, הטלת המס גם על משקאות הדיאט לוותה אשתקד בביקורת רבה, כאשר נטען כי כל רצונה של רשות המיסים הוא לגבות עוד מיסים מהציבור, כאשר מדובר במשקאות מזיקים באופן ניכר פחות לבריאות הציבור.

יש לציין כי רק השבוע נחשף בבחדרי חרדים כי יו"ר ש"ס דרעי שוחח עם שר האוצר סמוטריץ׳ וכי השניים סיכמו כי יקודם ביטול המס על השתייה המתוקה באופן גורף, כהמשך ישיר לביטולם של המיסים הפוליטיים שהטיל ליברמן וכפי שדרשה ש"ס בהסכמים הקואליציונים, חרף העובדה שעמדת גורמי המקצוע במשרדי הבריאות והאוצר היא להתנגד, אך דרעי היה נחוש לביטול המס על השתייה המתוקה באופן גורף כפי שהובטח לציבור בבחירות.

 

 

משקאות ממותקים הוזלת מחירים שר האוצר צרכנים בשורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד