כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לקראת הידברות?

גנץ שוחח עם נתניהו והציג את חברי המו"מ

אחרי שנתניהו הכריז על עצירת החקיקה, יו"ר המחנה הממלכתי שוחח עימו ובירך אותו על כך. בנוסף, גנץ קרא לנתניהו להשאיר את שר הביטחון יואב גלנט בתפקידו | לצד זאת הודיע גנץ על צוות חברי המו"מ מטעמו לבית הנשיא

נתניהו וגנץ במליאת הכנסת
נתניהו וגנץ במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עצירת החקיקה: יו״ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ שוחח הערב (שני) עם רה״מ בנימין נתניהו ובירך אותו על עצירת החקיקה. בנוסף, במהלך השיחה קרא גנץ לנתניהו להשאיר את שר הביטחון יואב גלנט בתפקידו.

גנץ טען בשיחה כי השארת גלנט כשר ביטחון, "חיוני לביטחון הלאומי ולהרגעת הרוחות בעת הזו".

בתוך כך, גנץ החליט למנות את ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש-הכהן ועו"ד רונן אביאני כצוות ההידברות שישלח מטעם הסיעה לבית הנשיא.

כזכור, מוקדם יותר הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הליך חקיקת הרפורמה ייעצר. "החלטתי להשהות את הקריאה השנייה והשלישית של החוק במושב הזה של הכנסת, כדי לתת זמן לנסות ולהגיע להסכמה רחבה, לקראת החקיקה במהלך המושב הבא", אמר.

יו"ר 'המחנה הממלכתי', ח"כ בני גנץ הגיב: "אלו ימים נוראיים, שמהם עלינו לצאת מחוזקים ומאוחדים. עמדתי כאן לפני כמה שבועות ואמרתי שאנחנו עלולים להגיע למלחמת אחים ושנתניהו ישא באחריות. אני מברך על החלטתו לעצור. טוב מאוחר מאשר אף פעם".

גנץ התייחס לפיטורי גלנט וקרא לנתניהו לחזור בו: "לשר הביטחון יואב גלנט, יש אחריות על ביטחון המדינה, והוא מימש אותה בדרך היחידה האפשרית. כך גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין".

לדבריו, "יש לנו אתגרים אסטרטגים אדירים – היחסים עם ארצות הברית, המאבק בגרעין האיראני, הטרור, הטיפטופים מעזה – זה לא הזמן להטיל פצצה על הדמוקרטיה הישראלית, לא העת לפטר את שר הביטחון ולתת פרס לאויבינו. אני קורא לנתניהו להשאיר אותו בתפקידו הקריטי".

גנץ תקף: "ראש הממשלה הוא האחראי הראשון לקרע בעם. אבל כולנו - קואליציה ואופוזיציה נושאים באחריות לאחות אותו. אין לאף אחד זכות להשתמט מהחובה הזו. צר לי, שגם בשעות הקשות האלו, יש פוליטיקאים ציניים וקיצוניים, שלא מתעלים לגודל השעה. שורפי האסמים מנסים להצית מאבק בין טייסים ללוחמי גולני, בין ירושלמים לתל אביבים, בין קיבוצניקים ותושבי עיירות פיתוח. לא ניתן להם".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' הבהיר: "אני מתנגד לממשלה הזו, ואמשיך להתנגד לה. אבל בכל מה שקשור לביטחון המדינה, לשלטון החוק ולדמוקרטיה – אתמוך בכל מהלך נכון בלב שלם. דרך ההידברות וההסכמות על נושאים בעלי משמעות היסטורית, שלא דנו בהם מימי הקמת המדינה לפני 75 שנה, היא הדרך הנכונה. הנושאים האלו חייבים לקבל את הכבוד הראוי להם מכולנו".

לדבריו, "אני לא רוצה להביס אתכם – אני רוצה שנחיה כאן ביחד במדינה יהודית, דמוקרטית, ליברלית ובטוחה. אני מתכוון להגיע לחדר להידברות בלב פתוח ונפש חפצה. לא במטרה להכניע, אלא במטרה להצליח! אנחנו נתייצב מיידית בבית הנשיא נושיט את ידנו. אני קורא לנתניהו להסיר את האיומים, האולטימטומים והאמירות הקיצוניות שמרחיקות אותנו מהיעד. לעצור הכל ולשלוח צוות לשם".

 

בנימין נתניהו בני גנץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד