כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
חשש מעימותים בירושלים

אלפים מחוץ לכנסת, ניסיונות לחסום את איילון

אחרי לילה דרמטי של מחאות ברחבי הארץ, ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית חודשו | אלפים מתקבצים מחוץ לכנסת לקראת המחאה הגדולה, שוטרים התעמתו עם מפגינים בנתיבי איילון | פעילי ימין קוראים לעלות לירושלים, במשטרה חוששים מעימותים ומתגברים כוחות 

אלפים מחוץ לכנסת, ניסיונות לחסום את איילון
ההפגנה מחוץ לכנסת צילום: מחאת קפלן

ברקע הדיונים על עצירת החקיקה - המחאה מתחדשת: מתנגדי הרפורמה המשפטית חידשו הבוקר (שני) את המחאות, על רקע פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, לאחר שקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. אלפי מפגינים כבר נמצאים מחוץ לכנסת לקראת המחאה שצפויה להתקיים מול המשכן.

גם בתל אביב החלו להתקבץ מאות מפגינים. חלק מהמפגינים, ירדו לנתיבי איילון וניסו לחסום את הכביש. מהמשטרה נמסר כי "15 מוחים ירדו לכביש 20 מיגאל אלון והניחו אבנים על הכביש. כוח יס"מ פיזר אותם, פינה את האבנים ועצר מוחה".

במשטרה נערכים למחאה הגדולה מחוץ לכנסת, אליה צפויים להגיע גם פעילי ימין רבים התומכים ברפורמה. על רקע החשש מאלימות בין הצדדים, ראש הממשלה נתניהו צייץ: "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו".

המשטרה הציבה מחוץ למשכן 2 מכת"זיות מחשש לעימותים בין הצדדים או לניסיון של מפגינים להיכנס למשכן הכנסת. "המדינה תשותק עד לעצירה וגניזה מוחלטת של כל חוקי הדיקטטורה. לא נהיה מוכנים לשום פשרה שתיפגע בעצמאות בית המשפט העליון ועליונות המשפט", מסרו המארגנים.

מובילי המאבק הוסיפו: "הממשלה פגעה בצה"ל ובכלכלה והביאה לקרע בעם. על נתניהו להביא עוד היום לפיטוריו של יריב המחריב, שהרס, החריב והוביל מדינה שלמה לפי התהום. יריב לוין מנסה להביא את ישראל לחורבן בית שלישי.  אנחנו דורשים את השארתו של השר גלנט כשר בטחון על מנת למנוע הפקרתו של צה״ל ובבטחון המדינה. לא נהיה מוכנים לשום פשרה שתיפגע בעצמאות בית המשפט העליון ועליונות המשפט."

 

הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד