כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
לאחר הפסקה של שבועיים

רוסיה מקבלת אספקה ​​סדירה של מל"טים איראניים

רוסיה מקבלת אספקה ​​סדירה של מל"טים מתוצרת איראן, כך פרסם משרד ההגנה הבריטי בעדכון מודיעיני יומי שלו. רוסיה משתמשת במל"טים איראניים מסוגים שונים כבר מספר חודשים. פקידים איראנים הכחישו שוב ושוב את מכירת המל"טים לקרמלין

רוסיה מקבלת אספקה ​​סדירה של מל"טים איראניים
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

הקרמלין החל לקבל אספקה ​​סדירה של מל"טים מתוצרת איראן במספרים קטנים, כך הודיע משרד ההגנה הבריטי בעדכון מודיעיני היומי שלו. רוסיה משתמשת במל"טים איראניים מסוגים שונים כבר מספר חודשים. פקידים איראנים הכחישו שוב ושוב את מכירת המל"טים לקרמלין.

לאחר הפסקה של שבועיים בשליחת מל"טים מתאבדים מסוג "שאהד 136" בסוף פברואר, רוסיה החלה לשלוח מל"טים מאז תחילת מרץ, רוסיה שיגרה כ-70 כלי טיס ברחבי אוקראינה.

"רוסיה ככל הנראה שולחת מל"טים משני מקומות: ממחוז קרסנודר במזרח וממחוז בריאנסק בצפון מזרח", פרסם משרד ההגנה הבריטי "זה מאפשר לרוסיה גמישות לכוון לגזרה רחבה של אוקראינה ומפחית את זמן הטיסה למטרות בצפון אוקראינה. זה עשוי להיות גם ניסיון נוסף לעייף את ההגנה האווירית האוקראינית".

בינתיים נראה שגם האוקראינים משתמשים במל"טים נגד רוסיה. מל"ט אוקראיני גרם היום לפיצוץ במרכז עיירה רוסית, פגע בשלושה בני אדם וגרם נזק לשלושה בנייני מגורים, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS, בציטוט של מקור אכיפת חוק וגורם משירות החירום.

אוקראינה לא התייחסה לדיווח, קייב הכחישה בעבר את הטענות הרוסיות לפיהן המל"טים שלה טסו לשטחי רוסיה וגרמו נזק לתשתיות אזרחיות. הפיצוץ התרחש במרכז קירייבסק, הממוקם כ-220 ק"מ דרומית למוסקבה. רוסיה דיווחה בעבר על התקפות מל"טים במספר עיירות וערים, חלקן מאות קילומטרים מגבולה עם אוקראינה.

 

 

 

 

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד