כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
"חסידישער לבוש"

בחסידות החליטו: תלבושת אחידה לילדי החיידר

החל משנת הלימודים הקרובה ילבשו אלפי ילדי חסידות באיאן תלבושת אחידה בתלמודי התורה ברחבי הארץ עקב כך שהלבוש החסידי כיום הידרדר ובהנהלה רוצים לשמר את הלבוש הישן. בחסידות מבטיחים: תלבושת באיכות טובה ובמחירים זולים. כל הפרטים והמכתב שנשלח להורים ביום שישי האחרון 

בחסידות החליטו: תלבושת אחידה לילדי החיידר
ילדי חסידות באיאן צילום: ארכיון שוקי לרר

‏באיגוד תלמודי התורה של חסידות באיאן בכל רחבי הארץ החליטו כי מלבושי הילדים כיום הם בסגנונות שונים ומשונים ואינם לרוח הלבוש החסידי כבעבר, והחליטו על תלבושת אחידה לכלל הילדים בתלמודי התורה. 

במכתב ששוגר ביום שישי לאלפי הילדים של רשת תלמודי התורה של באיאן בארץ המונה למעלה מ 4000 ילדים כ"י ורק בעיר ביתר 1500 הוחלט להודיע להורים כי לא ירכשו בגדים בסוף עונה אלא רק בחברה עמה ניהלו מו"מ שיתנו מענה ללבוש החסידי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בחמישה סוגי מלבושים אותם יוכלו ההורים לבחור ובהם להלביש את הילדים. 

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב "עם סיום 'זמן החורף', הגנו בברכה שקנייני התורה, היראה והחסידות שקנו צאצאינו היקרים במשך ה'זמן' ילוו אותם לאורך ימים, ויתחילו את 'זמן הקיץ' הבעל"ט בהצלחה גדולה, ונהיה אנחנו וצאצאינו וצאצאי צאצאינו כולנו יודעי ‏שמך ולומדי תורתך לשמה".

ברשת התלמודי תורה מסבירים את הצורך "‏הנה מאז ומתמיד היו חסידים ואנשי מעשה מדקדקים ומקפידים בלבושיהם שיהיו כראוי וכיאות, "חסידישער לבוש" כמקדמת דנא. ברם בשנים האחרונות, בגדי הילדים כפי רוח החסידות כמעט שאינם בנמצא בחנויות הבגדים, ‏ומכורח המציאות נדחקים לרכוש מן המצוי ולאו דוקא מן הרצוי, בגדים בסגנונות שונים ומשונים אשר לא נראו במחוזותינו עד לפני שנים לא רבות, וגם עתה אינם לרוחם של הורי התלמידים, האמונים על אורח חיים חסידי ומבקשים להלביש את ילדיהם בהתאם".

‏"נושא חשוב זה, עולה תכופות על שולחנם של המנהלים והמלמדים בת"תים; והוא אף נדון בהרחבה באסיפת מנהלי הת"תים, כשהכל מסכימים כי הבעיה היא שכמעט לא ניתן להשיג ביגוד חסידי ראוי, מה שמאלץ את ההורים להתפשר ולקנות מה שמציעים בחנויות הביגוד, בהעדר אלטרנטיבה אחרת".

"‏ובכן, אנשי בשורה אנחנו היום: לאחר בדיקת אפשרויות שונות ובתום מו"מ ממושך, התקשרנו עם חברה מוכרת וידועה בטיבה ואיכותה, אשר תייצר ותייבא מגוון דוגמאות נאות של חולצות, מכנסים וסוודרים, בכל המידות, בסגנון המקובל במחוזותינו מקדמת דנא, עבור ילדי הת"תים דחסידי באיאן. חשוב לציין, כי הבגדים יהיו בס"ד באיכות הטובה ביותר; וגם המחיר יהיה זול באופן משמעותי מהמחירים הנהוגים בשוק לבגדים באיכות מקבילה".

"‏הביגוד לתלמידים יימכר לראשונה בחודש מנחם-אב הבעל"ט, לקראת פתיחת שנת הלימודים בראש חודש אלול תשפ"ג. עם זאת אנו מקדימים להודיע להורים, על מנת שיהיו מודעים לכך ויימנעו מלרכוש ביגוד אחר במסגרת מבצעי 'סוף עונה' שמתקיימים בימים אלו".

‏בסיום המכתב מדגישים: ‏"יודגש, כי החל משנה"ל הבאה לא יתאפשר לתלמידים מכתה ב' ומעלה להופיע בביגוד אחר בין כתלי הת"ת, למעט בגדים מעונות קודמות. והחל מר"ח ניסן תשפ"ד, כל התלמידים בכיתות הג"ל יופיעו בת"ת אך ורק בביגוד הנרכש בחברה הנ"ל".

חסידות באיאן תלבושת אחידה חיידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}