כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
הסכמה חריגה בכנסת

90 ח"כים: "להשאיר את יום הזיכרון מחוץ לפוליטיקה"

למעלה מ-90 חברי כנסת חתמו על מכתב שיזם ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, וקראו יחדיו להשארת יום הזיכרון לזכר חללי צה"ל מחוץ למחלוקות הפוליטיות. "אנו קוראים לכולם – נציגי ציבור וכל עם ישראל, להימנע מהכנסת הוויכוח לבתי העלמין ולימים הקדושים בזהות הישראלית, שנבנתה כאן", נכתב במכתב

90 ח"כים: "להשאיר את יום הזיכרון מחוץ לפוליטיקה"

במהלך הלילה הצליח חבר הכנסת חילי טרופר להחתים למעלה מתשעים חברי כנסת על מכתב הקורא לכלל הציבור להשאיר את יום הזיכרון לזכר חללי צה"ל מחוץ למחלוקות הפוליטיות. על המכתב חתמו חברי כנסת מכל רחבי הקשת הפוליטית, שחלקם אף מנוגדים בדעותיהם עד מאוד. דבר זה הופך את המכתב לנדיר במיוחד.

במכתב נכתב בין היתר: "הזמן הזה הוא מהזמנים הקשים ביותר שידענו. ימים של מחלוקת עמוקה בתוך הבית, שמאיימת לקרוע את כולנו. הויכוח לגיטימי, אך אם נאבד את המגדלור הזה של השותפות הישראלית, אם נכבה את האור שלו, הסערה הזאת עלולה להטביע את כולנו".

"הבנים והבנות הקבורים בבתי העלמין הצבאיים, הגיעו מכל הקבוצות והשבטים. הבנים והבנות ששילמו בחייהם, לחמו כתף אל כתף כדי שנחיה כאן ונישאר כאן ביחד. עצמאותה של ישראל נקנתה בייסורים ובהקרבה של מיטב בניה ובנותיה של הארץ. אנו, חברים וחברות מכל סיעות הבית, קוראים לכולם - נציגי ציבור וכל עם ישראל, להימנע מהכנסת הויכוח לבתי העלמין ולימים הקדושים בזהות הישראלית, שנבנתה כאן. ללא אמירות, מכל צד, שיש בהן נגיעה למחלוקת הגדולה שקורעת אותנו בימים אלה", המשיך המכתב.

חברת הכנסת מירי רגב ניסתה לטרפד את המכתב של טרופר בשל כך שלא איזכר בתוכו אף את יום העצמאות, ולא קרא להשאיר אותו מחוץ לפוליטיקה. בהודעה ששלחה לחברי סיעתה ניסתה לשדל אותם לחתום על המכתב האלטרנטיבי שהציעה, בו אוזכר גם יום העצמאות. עם זאת, יוזמתה של רגב לא צלחה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד סירב להוציא הודעה משותפת עם השרה מירי רגב שתמנע מחאה ביום העצמאות. "לא נעמיד פנים שאנחנו חוגגים יחד ושהכל בסדר בזמן שהממשלה קורעת את עם ישראל ומוחקת את הדמוקרטיה ולא נשב להיות צופים בעוד מפגן חנופה מביך למשפחת נתניהו".

חילי טרופר מירי רגב יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד