כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
רולטה רוסית

פרשן ה"ניו יורק טיימס" השווה בין נתניהו לפוטין

במאמר שפירסם, השווה הפרשן הפוליטי הבכיר של ה"ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן את ראש הממשלה נתניהו לנשיא רוסיה פוטין. את ההשוואה הבעייתית הזו הסביר: "הם תופסים עצמם כשחקני שחמט אסטרטגיים מעולים בעולם שבו לתפיסתם כולם יודעים רק לשחק דמקה"

פרשן ה"ניו יורק טיימס" השווה בין נתניהו לפוטין
בניין ה'ניו יורק טיימס' צילום: Pixabay

הפרשן הפוליטי הבכיר של ה"ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן פירסם מאמר דעה בו השווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה וולדימיר פוטין תחת הכותרת "פוטין ונתניהו מדגימים מדוע דברים רעים קורים למנהיגים רעים".

"הם תופסים עצמם כשחקני שחמט אסטרטגיים מעולים בעולם שבו לתפיסתם כולם יודעים רק לשחק דמקה, אך שניהם פירשו בצורה לא נכונה את העולם בו הם פועלים", כתב פרידמן ופירט על טעויותיהם של שני ראשי המדינות בהבנת המציאות.

"הטעות של פוטין הייתה שחשב שיוכל לכבוש את קייב תוך ימים ספורים ובעלות נמוכה, ובכך למנוע את התרחבות האיחוד האירופי ונאט"ו. מכיוון ששגה בקריאת המצב, כולל בהערכת הצבא שלו ואת תגובת ג'ו ביידן, הפכה רוסיה ל"מושבת אנרגיה של סין ולמי שמתחננת לאיראן לקבלת רחפנים", הסביר.

השגיאה של נתניהו לשיטת פרידמן "הייתה ההערכה שיוכל להעביר בקלות את ההפיכה המשטרית שהוסוותה כרפורמה משפטית". פרידמן מוסיף ומציין כי הציבור הישראלי מגיב במחאות הגדולות ביותר בהיסטוריה של המדינה להצעות החקיקה.

את טעותו של נתניהו סיכם פרידמן: "נתניהו שגה בהערכת הצבא שלו, שגה בהערכת קהילת ההייטק, שגה בהערכת ג'ו ביידן ולפי הסקרים שגה גם בקריאת מרבית הבוחרים הישראלים. עבור מישהו שזו הכהונה השישית שלו כראש ממשלה, אלו הן הרבה שגיאות".

פרידמן מעלה את הטענה לפיה רוסיה תוכל לשרוד למרות שגיאותיו של פטין, לעומת ישראל שלא. "המנהיגים החכמים ביותר של ישראל תמיד ידעו שעליהם לשמור בזהירות על המשאבים שלהם ולהתאחד עם בני בריתם", כתב.

את מאמרו סיכם פרידמן בכך ש"זה טירוף. אם לומר זאת במילים אחרות רוסיה יכולה לשרוד מנהיג שמשחק רולטה רוסית. ישראל קרוב לוודאי שלא".

ניו יורק טיימס בנימין נתניהו מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד