כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המתיחות נמשכת

חיל האוויר של גרמניה ושל בריטניה יירטו מטוסי קרב רוסיים

כלי טיס רוסיים יורטו על ידי חייל האוויר הגרמני והבריטי כאשר החששות למלחמה גוברים. חילות האוויר הבריטיים והגרמנים מבצעים בימים אלה סיור אוויר משותף מתוכנן של נאט"ו באזור אסטוניה ליד רוסיה. משימה משותפת ראשונה בעולם של נאט"ו

חיל האוויר של גרמניה ושל בריטניה יירטו מטוסי קרב רוסיים
מטוס קרב טייפון צילום: Pixabay

מטוס תדלוק רוסי שטס אתמול ליד המרחב האווירי של אסטוניה יורט על ידי מטוסי קרב גרמניים ובריטיים, שעות לאחר שמל"ט אמריקאי הופל מעל הים השחור על ידי מטוסי קרב רוסיים. מטוסי קרב מסוג טייפון נאבקו ביום שלישי במטוס תדלוק שטס בין סנט פטרסבורג לקלינינגרד, לאחר שלא הצליח לתקשר עם בקרת התעבורה האווירית באסטוניה.

התקרית תפסה כותרות מכיוון שזו הייתה הפעם הראשונה ששתי המדינות החברות בנאט"ו ערכו פעולה צבאית אווירית משותפת ביחד ובתגובה ישירה לרוסיה. הטייפונים הוצבו באסטוניה כחלק ממשימה משותפת ראשונה בעולם של נאט"ו. רק כמה שעות לפני כן, מטוס קרב רוסי יירט ופגע במדחף של מל"ט ריגול אמריקאי, מה שגרם למל"ט להתרסק בים השחור, כך לפי הפנטגון.

טייס טייפון מטייסת המפציצים של חיל האוויר הבריטי אמר לתקשורת הבריטית: "כטייס קרב זה היה עסק שגרתי, למרות שטסתי לצד עמית גרמני". הטייס אמר שהם זיהו ועקבו אחר המטוס הרוסי כשהוא "עבר קרוב למרחב האווירי של נאט"ו".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד