כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
חוק הגיוס במרכז

פרסום ראשון: החרדים דחו דיל ויתור על פסקת ההתגברות

נשיא המדינה יצחק הרצוג הציע למפלגות החרדיות דיל לפיו חוק הגיוס לא יבוטל תמורת וויתור על חקיקת פסקת ההתגברות, אולם הללו סירבו להצעתו | הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: החרדים דחו דיל ויתור על פסקת ההתגברות
הנשיא הרצוג עם ח"כים חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת פשרת הנשיא הוצע לנציגים החרדים דיל 'גיוס תמורת התגברות', לפיו חוק הגיוס לא יבוטל אך החרדים יוותרו על פסקת ההתגברות. החרדים דוחים את ההצעה ומתעקשים על פסקת ההתגברות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשיחות שהתנהלו בין אנשי בית הנשיא לגורמים חרדים הוצע להם לוותר על פסקת ההתגברות, תוך התחייבות שימצא פתרון אחר שיעגן את חוק הגיוס בכך שלא ייפסל שוב על ידי בג"צ.

ההבנה בקרב מובילי הפשרה ובראשם נשיא המדינה, היא כי חוק הגיוס עומד בראש מעיינם של החרדים ומשכן הם מתעקשים על פסקת ההתגברות כדי למנוע אפשרות של פסילה נוספת, אך במענה להצעתו דחו החרדים את ההצעה.

לפי גורמים פוליטיים בסיעות החרדיות, החרדים הסבירו כי פסקת ההתגברות לא נועדה להגן רק על חוק הגיוס שיבוא בקרוב לאישור מחדש של הכנסת, אלא הם מבקשים לקבוע מנגנון שישמור על חוקים דתיים נוספים, ומשכן הם דורשים את לחוקק את פסקת ההתגברות במהירות האפשרית.

במסגרת השיחות הוצע לחרדים לחוקק את חוק הגיוס במעמד מיוחד לפיו לא ייפסלו חוקים שנועדו לסייע לזכויות קהילתיות של קבוצות מיעוט, או לאמץ את שיטת "הפינג-פונג", לפיו אם בג"צ ביטל חוק והוא חוקק מחדש - לא יוכלו השופטים לבטלו בשנית, אך כאמור נכון לשעה זו החרדים מתעקשים להביא את פסקת ההתגברות ככתבה וכלשונה ללא פשרות.

חוק הגיוס פסקת התגברות נשיא המדינה יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד