כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
בתוך 70 ימים בלבד

מטריד: 20 תינוקות בירושלים מתו בשנתם

רופא מבית החולים שערי צדק בירושלים חשף כי הובאו אליהם לפחות שמונה פעוטות שנפטרו בשנתם וכי "על פניו זה נתון גבוה". גם ב'הדסה הר הצופים' נרשמה חריגה במספר המקרים. מנגד, המומחים בעניין טרם מגדירים את הנושא כתופעה ומציינים כי "זה קורה בעיקר בחורף"

מטריד: 20 תינוקות בירושלים מתו בשנתם
פגייה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במהלך החודשיים האחרונים נרשמו לפחות 20 מקרי מוות של תינוקות שנפטרו בשנתם. נתונים אלה מגיעים מ'הדסה' ומ'שערי צדק' ואינם כוללים את בתי החולים במזרח העיר, כך פורסם ב"ויינט ירושלים". חלק מהתינוקות שבהם מדובר היו לקראת גיל שנתיים, כך שמקרה של מוות בעריסה נשלל על הסף.

השבוע אמר ל-mynet ו'ידיעות ירושלים' ד"ר גיורא וייזר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים בשערי צדק: "על פניו זה נראה נתון גבוה. מצד שני, חייבים לזכור שבתקופה הזו של השנה (עונת החורף) אנו מכירים מקרים של מוות בעריסה ופטירת תינוקות בכלל".

ד"ר וייזר הוסיף ואמר כי "חשוב לציין שבכל שנה בתקופה הזאת יש איזשהו גל של תינוקות שנפטרים. הבעיה היא שאני לא יודע אם ניתן לאסוף מקרים ולומר משהו לגבי מספר הפטירות כאמירה כלל ארצית. גם אם נניח שכל ההחייאות שהיו ב'שערי צדק' בחודשים האלה היו מקרים של מוות בעריסה, צריך לראות אם זה באמת משהו שהוא רק אצלנו או כללי".

ד"ר סער חשביה, מנהל מיון ילדים ב'הדסה עין כרם' התייחס לנתונים ואמר: "אני יכול להתייחס לדל"ת אמותיי, ובעין כרם לא ראיתי איזו עלייה חריגה בתמותה. אגיד בהגינות שגם אנחנו הרמנו גבה באיזשהו שלב, אבל הגבה חזרה למקומה, לפחות אצלנו. בהר הצופים, למיטב הבנתי, היו באמת יותר מקרים".

 

 

 

בית החולים הדסה הדסה הר הצופים הדסה עין כרם תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד