כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
20 שנה לפלישה

העיראקי שזרק נעליים על נשיא ארה"ב לא מתחרט על כלום

העיתונאי העיראקי שזרק את נעליו על הנשיא דאז ג'ורג' בוש אומר שהוא לא מתחרט כמעט 15 שנים לאחר התקרית. העיתונאי זרק את שתי נעליו לעבר בוש במהלך מסיבת עיתונאים בבגדד לצד ראש ממשלת עיראק ב-2008. הוא ריצה עונש מאסר אך לא מתחרט

העיראקי שזרק נעליים על נשיא ארה"ב לא מתחרט על כלום
זוג נעליים צילום: Pixabay

העיתונאי העיראקי המפורסם שריצה עונש מאסר לאחר שזרק את נעליו על הנשיא דאז ג'ורג' בוש אומר שהוא לא מתחרט כמעט 15 שנים לאחר התקרית.

הנשיא האמריקני הותקף ב-2008 במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה העיראקי, נורי אל-מליכי, כשאדם בקהל השליך לעברו זוג נעליים. אנשי הביטחון הוציאו את הנשיא בוש במהירות מהמקום. לאחר התקרית הנשיא התלוצץ כשאמר כי הבחין שמדובר בנעליים במידה 44. 

העיתונאי מונטזר אל-זאידי שזרק את שתי נעליו לעבר הנשיא בוש, אמר לרויטרס שהוא לא היה משנה דבר באירוע, הוא ריצה עונש מאסר. "אותם אנשים שנכנסו לפני 20 שנה עם הכובש עדיין שולטים למרות כישלונות ושחיתות. ארה"ב יודעת היטב שהיא הביאה פוליטיקאים לא טובים".

בתקרית הנשיא בוש התחמק בזריזות משתי הנעליים, ואנשי אבטחה הכניעו במהירות את אל-זאידי. העיתונאי צעק, "זו נשיקת פרידה מהעם העיראקי, כלב שכמותך". אל-זאידי נידון לשלוש שנות מאסר בגין תקיפת ראש מדינה אורח, אך שוחרר לאחר שישה חודשים בגין התנהגות טובה. הוא טוען שפקידי ממשל עינו אותו במהלך שהותו בכלא. הוא ניסה לרוץ למושב בפרלמנט העיראקי ב-2018, אך הפסיד בבחירות.

הנשיא דאז לא התרגש מתקרית זריקת הנעליים בזמנו ואמר: "זה כמו ללכת לעצרת פוליטית ולגרום לאנשים לצעוק עליך. זו דרך של אנשים למשוך תשומת לב". הנשיא בוש ספג ביקורת ברחבי המזרח התיכון על החלטתו להדיח את סדאם חוסיין, פעולה שהתבססה על מודיעין אמריקאי שגוי לפיו המנהיג העיראקי צבר נשק להשמדה המונית. ב-19 במרץ 2023 ימלאו 20 שנה לפלישה לעיראק שהובילה לנפילתו של סדאם חוסיין.

 

נעליים עיראק ג'ורג' בוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד