א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
קרבות עקובים

הלחימה באוקראינה נמשכת והגופות נערמות

קרב עקוב מדם מתחולל במרכז העיר בחמוט באוקראינה. גנרל האוקראיני אומר כי הוא מנצל את ההזדמנות כדי להכות ברוסים. כוחות אוקראיניים נלחמים מצפון, מזרח ודרום. הדרך היחידה שלהם החוצה, מערבה, נמצאת תחת אש ארטילרית רוסית

הלחימה באוקראינה נמשכת והגופות נערמות
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מעל שבעה חודשים שקרבות עזים משתוללים על השליטה במרכז בחמוט הנמצאת בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. בימים האחרונים הלחימה התחזקה אף יותר, כך אמרו כוחות משני הצדדים של הסכסוך, האבידות ממשיכות לעלות בקרב הארוך והעקוב מדם על עיר המחוז שבשלו החלה מלחמת רוסיה אוקראינה.

רוסיה הגבירה את מאמציה לכבוש את בחמוט בתחילת פברואר האחרון, לאחר חודשים של לחימה אינטנסיבית ברחבי העיר, ומאז החיילים הרוסים נסוגו לפרברי העיר הקטנה. כוחות אוקראיניים נלחמים כעת מצפון, מזרח ודרום. הדרך היחידה שלהם החוצה היא בכוון מערבה, ונמצאת תחת אש ארטילרית רוסית.

אוקראינה מתעקשת שיש אסטרטגיה מאחורי המשך המאבק על בחמוט, כך דיווח ה'גארדיאן' הבריטי. מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, הגנרל אולכסנדר סירסקי, אמר כי הוא משתמש בהגנה על בחמוט כדי לקנות זמן עד שאוקראינה תוכל לבצע מתקפה אחרת מתוכננת. סירסקי אמר גם כי אוקראינה מנצלת את ההזדמנות כדי להרוג כמה שיותר חיילים רוסים ולשחוק את חיילי המילואים שלה.

"המצב סביב בחמוט נותר קשה", אמר סירסקי בהצהרה, סירסקי אמר כי החיילים האוקראינים גורמים לרוסיה "אבידות משמעותיות" וכי ניסיונותיהם לכבוש את מרכז העיר בחמות "נהדפו על ידי ארטילריה, טנקים וכוח אש אחר".

"יש צורך לקנות זמן כדי לבנות עתודות ולהשיק מתקפת נגד, שהיא לא רחוקה", אמר סירסקי בהצהרה. "חיילים אוקראינים גורמים לרוסים להפסדים הכי כבדים שאפשר, ולא מרחמים לא על עצמם ולא על האויב".

סוכנויות הביון המערביות מעריכות שרוסיה ספגה 20,000-30,000 הרוגים בבחמוט. אלפי פוסטים ברשתות החברתיות המוקדשים להרוגים באוקראינה מצביעים על מספר ההרוגים הגבוה שלה.

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, טען ביום ראשון כי היו יותר מ-1,100 הרוגים של כוחות רוסים בימים האחרונים. מנגד, משרד ההגנה הרוסי טען כי הרג 220 חיילים אוקראינים ב-24 השעות האחרונות.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד