כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
המצב חמור

הרב הראשי על הגיורים: "גם אני הייתי שר לכה דודי עבור חשמל ומים"

בכנס למניעת התבוללות של 'מרכז רבני אירופה' הנערך בימים אלו בוינה חשף הרב הראשי מקרה בו התבקש להכיר בגיורים שנעשו על סמך שירת לכה דודי. ניסיונות של גורמים שונים להכניס לעם ישראל נכרים במסווה של חיבור רגשי

הרב הראשי על הגיורים: "גם אני הייתי שר לכה דודי עבור חשמל ומים"
הרב הראשי בנאומו צילום: איציק בלניצקי

במסגרת כנס ייחודי למניעת התבוללות של 'מרכז רבני אירופה' הנערך בימים אלו בוינה בירת אוסטריה נשא את המשא המרכזי הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, ששיתף את הנוכחים באנקדוטה בה נתקל לאחרונה על ניסיונות של גורמים שונים להכניס לעם ישראל נכרים במסווה של חיבור רגשי ליהדות.

"נוסעים להם שלוש אנשים עם תואר רב לאוגנדה, מוצאים שם קהילה עם 200 משפחות" שיתף הרב והמשיך: "אחד מהם מתאר לי בהתלהבות: 'אין להם מים, אין להם חשמל, איך הם שרו קבלת שבת, לכה דודי, כל כך יפה וכל כך מרגש, אז עשינו להם גיור אחרי שלוש שבועות כאלו' כעת" סיפר הרב "הוא רוצה שאני יכיר בגיור הזה".

הרב הראשי על הגיורים באוגנדה
הרב הראשי המשיך ואמר: "השבתי לו שגם אני הייתי שר לכה דודי יפה אם הייתי מקבל מים וחשמל וסל קליטה. איזה מן דבר זה? מה אתה מספר לי?" תקף וסיפר מה ענה לאותו אדם: "אמרתי לו אני בעד, אתה חושב שהגיור שגיירת אותם טוב? מצוין, אבל שיישארו שם. אם הם גרי צדק כדבריך, חשמל ומים יפריעו להם להיות יהודים? בוא ננסה אותם".

במסגרת ימי העיון בהם משתתפים עשרות מרבני אירופה המתמודדים עם התופעה המתרחבת והולכת של התבוללות נשאו וצפויים לשאת דברים בכירי המרצים והרבנים העוסקים בתחום כאשר ביום הראשון נשמעו דברי הרב הראשי לישראל כאמור, יו"ר הידברות הרב זמיר כהן, הרב יעקב חוטובולי אב"ד וינה, הרב אליעזר שם טוב, שליח חב"ד באורגוואי ומחבר ספר על נישואי תערובת וראשי "מרכז רבני אירופה" בראשות המנכ"ל הרב אריה גולדברג.

בימים הבאים צפויים עוד הרצאות מגדולי המומחים התחום וכן יוצג סקר עם נתונים עדכניים על מצב ההתבוללות בתפוצות על ידי ד"ר דניאל סטצקי, סטטיסטיקאי ומומחה לדמוגרפיה יהודית ועמית מחקר בכיר במכון לחקר המדיניות היהודית בלונדון, המצביעים על המצב החמור השורר בעם היהודי.

הרב הראשי לאו הרב הראשי לישראל גיור אוגנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד