כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
פירוק בית הכנסת בחריש

התושבים זועמים: "נערכים למאבק ממושך מול העירייה"

חריש סוערת בעקבות הריסתו של בית כנסת ע"י העירייה |התושבים הזועמים חסמו הבוקר את הרחובות הראשיים בעיר | במהלך העימותים נעצרו מספר מפגינים ע"י המשטרה והתקיימה הפגנה מול בניין העירייה | התושבים נערכים למאבק ממושך מול העירייה | צפו בגלריה

התושבים זועמים: "נערכים למאבק ממושך מול העירייה"
הריסת בית הכנסת בחריש צילום: באדיבות המצלם

חריש ממשיכה לסעור בעקבות הריסת בית הכנסת 'לב יוסף' הבוקר (ראשון) ע"י כוחות משטרה. 

בעיר פרצו מהומות ועימותים ששיתקו את התנועה ברחבי העיר למספר שעות. 

במהלך העימותים נעצרו מספר מפגינים ע"י המשטרה. התושבים צעדו בתהלוכת מחאה לאורך הרחובות הראשיים עד למבנה העיריה שם הפגינו על הריסת בית הכנסת. 

העימותים בחריש

בית הכנסת 'לב יוסף' הוקם בשכונת בצוותא לאור מצוקת בתי הכנסיות בשכונה בה מתגוררות כ-400 משפחות חרדיות וקיימים בה שני בתי כנסת בלבד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר במבנה שהוקם ע"י הקהילה, בת 70 משפחות, לפני כמה חודשים. זאת לאחר שלא נמצא פתרון לחברי הקהילה שהלכה וגדלה.

התושבים אשר זועמים על העירייה, הקימו מבנה יביל ששימש לבית הכנסת בחודשים האחרונים במהלכם אף מעשו מספר ניסיונות הידברות עם העיריה שלא צלחו.

העימותים בחריש

לטענת התושבים, העירייה לא מוכנה להכיר בעובדה שיש ציבור כה גדול בשכונה וכפתרון היא מציעה להם להתפלל בבתי ספר חילוניים בשכונה. 

''זאת חרפה'' זועם אחד התושבים אתו ששוחחו עם "בחדרי חרדים": ''העיריה מזלזלת בצורך כה בסיסי של התושבים, בשכונה הזו בנו הכל, בתי ספר, מתנסים ואפילו גינות לכלבים. אבל כבר שנתיים אחרי שהגענו להתגורר בשכונה ויש רק שני בתי כנסת".

העימותים בחריש

עוד טוען התושב כי "העירייה מציעה לנו הצעות מבזות להתפלל בשבתות בבתי ספר, ובימות החול הם רוצים שכולם יתפללו וילמדו בשני בתי כנסת ששניהם יחד מכילים אולי 100 מקומות. ראש העיר מתגאה בכך שהוא נותן הקצאות לעשר בתי כנסת. ראשית, זה אפילו לא מספיק לפתור חצי מהמצוקה הנוראה בעיר שבה קיימים היום לציבור הדתי והחרדי יחד שמהווה את הרוב בעיר, כשלושה עשר בתי כנסת בלבד,  עד שיבנו ייקח כמה שנים טובות. מה יהיה עד אז?" תוהה התושב, "צריכים דחוף פתרון זמני דבר שאותו העיריה לא מוכנה לתת", סיכם בכאב.

העימותים בחריש

התושבים מצידם מבהירים כי הם נערכים למאבק ארוך מול העיריה וטוענים כי נחצה קו אדום בהריסת בית הכנסת בצורה כה מחפירה דבר שאמור לזעזע כל לב יהודי.

תגובת המשטרה לאירוע: "הבוקר הגיעו שוטרים יחד עם היחידה לאכיפת דיני התכנון ובנייה לחריש לצורך מימוש צו הריסה שהוצא ע"י הועדה המקומית לתכנון ובניה למבנה יביל ארעי, שנבנה במקום מלוחות פח באופן לא חוקי על קרקע ציבורית".

במשטרה טוענים כי "לפעילות קדמו ניסיונות רבים להדברות מול מחזיקי המקום במטרה להגיע לפשרה ולמצוא חלופות מתאימות אך כולם נדחו ע"י מחזיקי המקום. עם הגעת הכוחות למקום בוצע פינוי של תכולת המקום הכוללת ספרי התורה ותשמישי הקדושה בטרם בוצעה ההריסה והועברו בצורה מכובדת לגורמי העירייה".

 

הפגנות משטרה חרדים בית כנסת עימותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד