כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
על רקע המתיחות

המפכ"ל לניצבים: לא לשוחח עם השר בן גביר

מפכ"ל המשטרה נתן היום הנחייה חריגה לניצבים: כל פנייה מהשר בן גביר - יש להפנות אליי | במוצאי שבת אמר שבתאי במסיבת עיתונאים שכינס: "למשטרה יש מפכ"ל אחד"

המפכ"ל לניצבים: לא לשוחח עם השר בן גביר
בן גביר והמפכ"ל צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה הורה היום (שני) לסגל הפיקוד הבכיר שלא לקיים כל קשר עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. לפי ההנחיה של רנ"צ קובי שבתאי, כל קשר עם השר ייעשה דרך לשכת המפכ"ל בלבד. "במידה והשר פונה אליכם, יש להפנותו אליי", אמר שבתאי לניצבים.

הדברים של המפכ"ל, שנאמרו בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, מגיעים על רקע המתיחות בין השניים וסערת הדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. לאחרונה הביע בן גביר ביקורת על ניצבים שלטעמו לא פעלו כראוי אל מול המפגינים נגד הרפורמה המשפטית.

בסביבתו של השר בן גביר אמרו על הנחיית המפכ"ל: "לא מתרגשים. המפכ"ל בלחץ גדול של היועמ"שית ומפגיני השמאל שמררים את חיי רעייתו".

מוקדם יותר נפגש בן גביר עם שוטרים בקורס קצינים שהגיעו לכנסת. "כשר הממונה על המשטרה היה חשוב לי לדבר איתם באופן אישי, לשבח אותם על עבודתם ולהבהיר שבמשמרת שלי למשטרה יהיה גיבוי מלא ואת כל הכלים בכדי לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר", כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו.

במוצאי שבת קיים המפכ"ל מסיבת עיתונאים בה אמר כי טעה בעיתוי הדחתו של את מפקד מחוז תל אביב. "סבב המינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר, עמי הוא קצין מקצועי, מעורך ומנוסה, ובלי שום קשר למחאות, או למצב הביטחוני, המינוי המדובר היה מיועד ליישום לאחר הרדמאן. טעיתי, טעיתי בשיקול הדעת, טעיתי בעיתוי ובדרך, ואני לא מקל בכך ראש. אני מקבל ומכבד את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי, וצריך להיות ברור לא מדובר כאן בין מפכ"ל לממ"ז, אין לי ספק שגם אני וגם ניצב אשד, נמשיך להתנהל בממלכתיות ובמקצועיות כפי שנהגנו בעד היום".

"למשטרה יש מפכ"ל אחד ההנחיות לשטח הן ברורות לכל התקופה, גם בהתנהלות, הפעלת מדרגי ההפסד ושימוש באמצעים. ההנחיות לפקדים ולשוטרים ברורות, לא רוצים לראות דם ברחובות. לא רוצה לראות תמונות של אזרח מדמם מרימון הלם ואישה בת 70 אזוקה. ניתן להשתמש בכוח, אמצעים כנדרש על פי חוק ובהתאם למדרגים שנקבעו כמפכ"ל. אני מחויב למדינת ישראל, לחוקיה וערכיה, אני מחויב למשטרת ישראל", הוסיף.

ביום שישי הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כי ערכה בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז תל אביב. בירור הראשוני, כך לפי היועצת המשפטית, "עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה". לפיכך, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו.

 

 

 

מפכ"ל המשטרה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד