כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ללכת בדרכו

גדולי ירושלים התכנסו לזכרו של זקן המשפיעים

תלמידיו ומוקירי זכרו של המשפיע הנערץ הגאון הצדיק רבי משה ובר זצ"ל, התכנסו לסעודת 'מלווה מלכה' לרגל יום ההילולא, בראשות תלמידו המובהק וממשיך־דרכו של בעל ההילולא, הגאון רבי עידו־יצחק ובר, המפיץ את תורתו של רבו וממשיך בפועלו בקירוב יהודים. צפו בתיעוד מסעודת היארצייט

גדולי ירושלים התכנסו לזכרו של זקן המשפיעים
הילולת המשפיע רבי משה ובר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אור יקרות בקע במוצאי שבת מהיכל בית הכנסת חב"ד העתיק 'בעל התניא', השוכן בטבורה של שכונת מאה שערים, שהתמלא בחסידים ואנשי מעשה, תלמידיו ומוקירי זכרו של המשפיע הנערץ הגאון הצדיק רבי משה ובר זצ"ל, אשר התכנסו ובאו לסעודת 'מלווה מלכה' לרגל יום ההילולא שחל בח"י באדר.

המעמד נערך בראשות תלמידו המובהק וממשיך־דרכו של בעל ההילולא, הגאון רבי עידו־יצחק ובר, המפיץ את תורתו של רבו וממשיך בפועלו בקירוב יהודים, בהרבצת תורה, ובהבאת מזור וישועה בחייהם של המונים בדרכו המיוחדת של זקן המשפיעים זצ"ל.

אדמו"רים, רבנים ומשפיעים כיבדו את המעמד בנוכחותם, ועוררו את הקהל שגדש את בית הכנסת ללכת בדרכיו של בעל ההילולא בתורה, עבודה וגמילות חסדים, בהן הצטיין באופן מיוחד והיה לשם דבר. הנואמים האריכו לעסוק בדרכו המיוחדת של הגר"מ וובר זצ"ל בעבודת השם ובקירוב רחוקים לתורה ויראת שמים.

נאום מלהיב וסוחף נשא הגאון רבי מתתיהו דייטש, רב שכונת 'רמת שלמה' בירושלים, מחבר ספר שו"ת 'נתיבות אדם' ואחד ממקורביו הוותיקים של בעל ההילולא, אשר חשף בדרשתו, כי כאשר זקן המשפיעים זצ"ל התכונן להוציא לאור את ספרו הנפלא והקדוש 'ירים משה' – הוא היה זה שנשלח לבקש את הסכמתו של גאון ישראל, הגאון האדיר רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל.

"רבי משה זצ"ל לא רצה לבקש הסכמות, מחמת ענוותנותו, אולם אבי זצ"ל ביקש ממני שאלך לבקש הסכמה. כשהגעתי לרבי שלמה זלמן עם הספר – אמר לי הגרש"ז דבר מבהיל: 'אני מתבייש לתת הסכמה לרבי משה. שאני אתן הסכמה לספר של רבי משה וובר? וכי הוא זקוק להסכמה שלי? זוהי חוצפה ויהירות מצידי לתת הסכמה לספר של אדם גדול שבענקים כמו רבי משה.

"לבסוף כתב הגרש"ז זצ"ל הסכמה נלהבת, שתוכה רצוף היה שורת תארים כבירים על דמות הענקים של רבי משה וובר זצ"ל, על גאונותו וצדקותו וחסידותו. כשהגעתי עם ההסכמה לרבי משה, הוא הגיב בתקיפות: 'למחוק מיד את כל התארים'. ואכן, במהדורה המודפסת השמיט בעל ההילולא את כל התארים שכתב עליו הגרש"ז, והותיר תחתיהם שלוש נקודות… זו הייתה מידת הענווה של רבי משה – בדוגמת מה שמצינו על משה רבינו ע"ה שהיה עניו מאוד מכל האיש אשר על פני האדמה.

בלטו בנוכחותם במעמד, ראש ישיבת 'תולדות אהרן' הגר"מ קאהן, רבה של שכונת מטרסדורף הגר"נ רוט, הגר"י אשכנזי והגר"ט זילברשטרום, אשר הפליאו בדברים מלהיבים אודות שגב קדושתו וצדקותו של בעל ההילולא, ותיארו את מידת אהבת ישראל המפעימה שאפיינה אותו.

במשך שעות ארוכות העלו הנוכחים זכרונות הוד משנות הסתופפותם בצלו של ענק התורה והחסידות ושיתפו בעובדות אישיות ומרגשות סביב דמותו הגדולה, שהטביעה חותם בל-יימחה על יהודים רבים, אשר חבים לו את התקרבותם לצור מחצבתם. זכותו תגן עלינו.

הרב עידו יצחק ובר המשפיע רבי משה ובר הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד