כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
זרקור עוצמתי

"מפעים ומטלטל": מיצג 'ניצחה הרוח' על מחנה אושוויץ הוצג בכנס רבני ישראל

בכנס השנתי לרבני ישראל שהתקיים במלון ניר עציון נחשפו הרבנים למיצג "ניצחה הרוח" המדמה סיור מוחשי ומרגש במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו • "זרקור עוצמתי לגבורת הרוח והאמונה של היהודים ברגעיהם הקשים", אמרו הרבנים

"מפעים ומטלטל": מיצג 'ניצחה הרוח' על מחנה אושוויץ הוצג בכנס רבני ישראל
צפייה מרתקת צילום: יח"צ

במלון ניר עציון נערך בסוף השבוע האחרון הכנס השנתי לרבני ישראל שע"י מכון אריאל. בכינוס השתתפו רבני ערים, רבני שכונות ורבני קהילות מכל רחבי הארץ, המייצגים פסיפס מגוון של כל החוגים והעדות בעם ישראל, ונשאו דברים גדולי התורה, רבנים ואישי ציבור.

במסגרת הכנס, הרבנים נחשפו למיצג הייחודי 'ניצחה הרוח' המעורר הדים רבים בקרב אנשי חינוך ותלמידים בארץ ובעולם. מדובר חוויה ייחודית דוקומנטרית מרגשת של סיור במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ-בירקנאו, ב360 מעלות, באמצעות משקפי VR (מציאות מדומה).


מיזם ניצחה הרוח • יח"צ

מאחורי המיזם המיוחד עומדות שלוש נשים חרדיות, חני קופולוביץ, מרים כהן ויוטי נוימן - בעלות משרד הפקות , שפעלו בתחום לא מעט שנים. כשנחשפו לטכנולוגיית ה-VR הן החליטו , לחבר אותה לנושא הקרוב לליבן: האמונה היהודית בתקופת השואה, וליצור את המסע המטלטל.

עשרות האלפים שצפו במיזם התקשו לעצור את הדמעות. הטכנולוגיה החזותית כה מוחשית, עד שניתן לשלוח יד וכמעט לגעת בחפצי הנספים הי"ד, לחוש את האדמה, לראות את האפר, לצעוד בין המשרפות, המקלחות, הביתנים, רציפי הרכבת ורחבת המסדרים, למשש את דרגשי התאים ולחוש את טחב תא הגזים המצמרר. וכשהכל מוגש עם תוכן יהודי עמוק המאיר את נקודות החוזקה ועוצמת הרוח היהודית ברגעי התופת, החוויה הופכת לעוצמתית וחינוכית במיוחד.

לאחר הצפיה במיזם, הביעו הרבנים התפעלות רבה מהתוכן המיוחד והחינוכי, המאיר באור חדש את התקופה האפלה בעמנו, ומפנה זרקור עוצמתי לגבורת הרוח והאמונה של היהודים ברגעים הקשים בחייהם.

 

הרוח אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד