כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"באנו להטיף ולהתנשא"

רקטור אוניברסיטת ת"א מאשים: עמיתיי סותמים את הפה לתומכי הרפורמה

במכתב חריף ששיגר לראשי האוניברסיטאות האשים רקטור אוניברסיטת תל אביב מרק שטייף את מארגני "שבוע הדמוקרטיה" שיערך בשבוע הבא בקמפוס בכך שהם סותמים פיות ולא מאפשרים דיון רציני ואמיתי. "במקום לדבר על מה כן אפשר לעשות בחרנו להתבצר בעמדותינו ולדבר רק על מה שאי אפשר. בחרנו לסרב לשמוע", כתב

רקטור אוניברסיטת ת"א מאשים: עמיתיי סותמים את הפה לתומכי הרפורמה
אוניברסיטת תל אביב צילום: ויקיפדיה

רקטור אוניברסיטת תל אביב פרופסור מרק שטייף האשים במכתב לעמיתיו, ראשי האוניברסיטאות, את המוחים נגד הרפורמות המשפטיות במסגרת האוניברסיטה, שיזמו בשבוע הבא "שבוע הדמוקרטיה". לטענתו, השבוע הזה הוא כולו סתימת פיות לאנשי הימין שתומכים ברפורמה. "בכאב רב, אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם", כתב.

במסגרת "שבוע הדמוקרטיה" המתוכנן לשבוע הבא יתקיימו בקמפוס האוניברסיטה הרצאות, מעגלי שיח ודיונים העוסקים ברפורמות המשפטיות. לפי אתר האוניברסיטה מטרת השבוע היא "הנגשת ידע אמין לקהילת הקמפוס בענייני השעה, הגברת מודעות לתרחישים הצפויים בישראל ומבט השוואתי למדינות אחרות, וקידום מעורבות אזרחית מושכלת להגנה על המוסדות הדמוקרטיים ועל חירויות הפרט".

במכתבו כתב פרופסור שטיין: "שבוע הדמוקרטיה התחיל במפגן מרשים ואתם ניצחתם. הבאתם אנשים נחושים בצדקת הדרך, לדבר ולחזק אנשים אחרים שמשוכנעים בה בדיוק באותה המידה. אם היה בקהל הזה מישהו שהתלבט בכנות או בתמימות בין תמיכתו ברפורמה להתנגדותו לה, הרי שהוא לא נשאר שם כבר אחרי הדובר השני או השלישי".

עוד כתב שטיין בחריפות: "לא באנו לשמוע את מי שחושב שונה מאתנו, ואפילו לא את מי שלא יודע מה הוא חושב ורוצה לשאול שאלות. באנו להפגין, להרצות, להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים, נאורים, חכמים ונאמנים לדרכנו, בעוד שכל מי שאיננו אתנו הוא אדם חשוך תומך דיקטטורה ונטול מוסר. במקום לדבר על מה כן אפשר לעשות בחרנו להתבצר בעמדותינו ולדבר רק על מה שאי אפשר. בחרנו לסרב לשמוע".

הוא הוסיף: "בכאב רב, אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם. אם הייתה לי תקווה לכך שיתפתח משהו קונסטרוקטיבי ומועיל באוניברסיטת תל אביב בשבוע הדמוקרטיה הזה, הרי שהיא חוסלה באחת. עצוב, ניצחתם".

מחאת הסטודנטים הגיבה לרקטור אוניברסיטת תל אביב: "מצער אותנו שכך בחר פרופסור מארק שטייף להתבטא. לא, מר שטייף. הגענו להילחם על העתיד שלנו. להילחם על הזכויות שלנו. אולי כבודו לא חש שהזכויות שלו יהיו על תנאי עם השלמת ההפיכה המשטרית, אבל הנשים, הערבים והמיעוטים שנמנים עם תלמידי האוניברסיטה בהחלט מרגישים כך. יש בהחלט מקום לשיח ולדיון, ויש מקום לוויכוח. אבל לייצר שיח מאוזן על הפיכה לא מאוזנת זה דבר מגוחך במקרה הטוב, ושקרי במקרה הרע. חודשים שמתקיימות ההפגנות ומהנדסי ההפיכה לא עצרו ולו לרגע. אם האוניברסיטאות אינן מעוז של דמוקרטיה ליברלית- אז הן מועלות בתפקידן ההיסטורי. פרופסור - אל תהיה בצד הלא נכון של ההיסטוריה".

אוניברסיטת תל אביב הסתבכה לאחרונה בהאשמות שונות נגדה על הסתה נגד נתניהו וממשלתו, ואף היום דווח כי אחד המרצים השווה את נתניהו להיטלר וטען כי "גם היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית".

אוניברסיטת תל אביב הרפורמה המשפטית סתימת פיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד