כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
פורים בצל ההפגזות

כך חגגו בקהילה היהודית באוקראינה את חג הפורים

בצל מתקפת הטילים ששיגרה רוסיה במהלך היממות האחרונות לעבר ערי אוקראינה בתוכם גם הבירה קייב, בקהילה היהודית במדינה חגגו את חג הפורים בשורת אירועים שאורגנו על ידי הרב משה ראובן אסמן הרב הראשי של המדינה

כך חגגו בקהילה היהודית באוקראינה את חג הפורים
פורים באוקראינה צילום: הרבנות הראשית לאוקראינה

במוצאי תענית אסתר, לאחר קריאת מגילה בבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' במעמד מאות מחברי הקהילה היהודית שהגיעו מכל האזור לראשונה מאז פרוץ המלחמה, התקיים במרכז הקהילה היהודית בקייב אירוע מפואר וחגיגי לצעירי הקהילה היהודית בקייב וסביבותיה, במהלכו שמעו מהרב משה אסמן הרב הראשי של אוקראינה אודות עניינו של יום ובהמשך הערב נהנו מתוכנית אומנותית ברוח ימי הפורים.

סעודת פורים מיוחדת נערכה לזקני הקהילה היהודית לאחר התפילה בבית הכנסת המרכזי בה נטלו חלק כ-350 מקייב והפרברים, כאשר במהלכה חולקו אלפי משלוחי מנות למשתתפים הרבים, ולאחריה פשטו מתנדבים רבים מהקהילה היהודית על העיר קייב וגלילותיה כדי לחלק משלוחי מנות ולקרוא מגילה לניצולי שואה וליהודים נוספים שלא יכולים לצאת מביתם.

גם לפליטי המלחמה הנמצאים בישראל דאג הרב הראשי לשמחת החג. לאולמי 'הפרדס' בעיר רחובות זרמו כ-1300 פליטים ועולים חדשים מאוקראינה, שהגיעו מכל רחבי המדינה לאירוע פורים חגיגי, בארגון עמותת 'מצווה בעליה' בראשות הרב אסמן שדואגת לכלל העולים החדשים דוברי רוסית בישראל.

האירוע נפתח בקריאת מגילה ברוב עם על ידי הרב יוסי אסמן משלוחי חב''ד בקייב שהגיע במיוחד מאוקראינה בשליחות אביו לערב המיוחד, כשמיד לאחריה התקיימה סעודת חגיגית כיד המלך למשתתפים הרבים, ובמהלכה האזינו המשתתפים לדברי תורה וברכה מאת הרב הראשי לאוקראינה שהועברו בשידור חי מקייב והוקרנו על מסכי ענק.

במהלך הערב נהנו המשתתפים משירה וריקודים עם אמנים בעלי שם ומתחרויות ופעילויות באווירת חג הפורים, לצד תכנית מושקעת באווירת החג עבור הילדים שהגיעו לאירוע, שכללה תחרות תחפושות נושאת פרסים, מופע קסמים והרקדות ופעילויות רבות ומגוונות שהותאמו במחשבה רבה לכלל הגילאים והכל תוך אווירה מיוחדת של משפחה אחת גדולה וגאוות יחידה יהודית, עם הרבה שמחה של מצווה.

בסיום האירוע שהתנהל מעל לחמש שעות קיבל כל אחד מהמשתתפים משלוח מנות מכובד על מנת לשלוח לחבר בכדי לקיים את מצוות היום, משתתפי הערב הודו בחום למארגנים המסורים על הערב המהנה, שמצידם כבר החלו לעבוד על סדרת אירועים ופעילויות לטובת ציבור העולים והפליטים לקראת חג הפסח.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב הרב משה אסמן פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}