ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
צפו בתיעוד

התפילה והתיקון של פוסק הדור בפורים: "אל תעניש את הרשעים"

תיעוד מסכם מימי הפורים במחיצת פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך, המונים עלו לקבל את ברכתו ביום המסוגל ומה ביקש לתקן בנוסח המקובל בשירת 'שושנת יעקב'. צפו

התפילה והתיקון של פוסק הדור בפורים: "אל תעניש את הרשעים"
פורים תשפ"ג אצל פוסק הדור צילום: שוקי לרר

המונים עלו ביום הפורים למעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לקבל את ברכתו ביום הפורים המסוגל.

קבלת הקהל התארכה כמה שעות, ובשלב מסוים התחיל פוסק הדור לשאת דברים, כאשר באורח נדיר ומיוחד -  לכבוד יום הפורים, הטעים את דבריו עם ניגון מיוחד.

בקטע מתוך הדברים, נראה פוסק הדור מעתיר בתפילה באמצע דרשתו ואומר, "ריבונו של עולם אני מאמין שאין טבע ומקרה בעולם, אל תעניש את הרשעים".

פוסק הדור בפורים בביתו

יצויין כי כמו כן לאחר קריאת המגילה, כאשר שוררו בבית מדרשו של פוסק הדור את בשיר הידוע של שושנת יעקב "ארורים כל הרשעים", עצר פוסק הדור את השירה וביקש לתקן את הנוסח כפי המופיע בנוסחאות קודמים לפני עידן הצנזורה: "ארורים הם הגויים והמינים", ולא לשיר "ארורים הם הרשעים" כיון שאסור לקלל את הרשעים אלא אדרבה יש להתפלל שהקב"ה ירחם עליהם.

צפו בקטע המרגש בו נשמע פוסק הדור מתפלל ואומר: "אין טבע ואין מקרה, רק דבר אחד בלבד, הקב"ה הוא לבד. אי אפשר להבין אותו כי הוא בורא עולם לבדו. אבל זה אנחנו יודעים, שהשי"ת הוא טוב, השי"ת הוא מטיב, ואפילו לרשעים הקב"ה ג"כ מטיב. טאטע – אבא, תרחם עלינו, את הכופרים ואת המינים ששונאים אותך תמחוק, אבל את כל היהודים אפילו אם הם הרשעים תרחם עליהם. ורק הכופרים והמינים ששונאים אותך, ימח שמם מהעולם ועד העולם".

הרב משה שטרנבוך פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}