ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
מימן אורח חיים ראוותני

חרדי שהונה במיליונים נעצר לפני המראתו לישראל

חרדי שנאשם שהונה בעשרות מיליוני דולרים עשרות חרדים, נעצר בנמל התעופה של לוס אנג'לס לפני המראתו לישראל. הוא מואשם כי הונה משקיעים חרדים מניו ג'רזי ולוס אנג'לס כדי לממן אורח חיים ראוותני ובזבז עשרות מיליונים

חרדי שהונה במיליונים נעצר לפני המראתו לישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

תושב לשעבר של מחוז פיירפקס בלוס אנג'לס קליפורניה ארה"ב, נעצר בשל תלונה פלילית על הונאת משקיעים, בעיקר בקרב חברי הקהילה החרדית. הוא נאשם שגרם להם להשקיע עשרות מיליוני דולרים בעסקי מצלמות האבטחה שלו, ובהשקעות נדל"ן בישראל, כך הודיע ​​ביום שישי האחרון משרד המשפטים האמריקאי.

החרדי בן ה-35, שעבר לישראל במרץ 2021 אך חזר באופן זמני לאזור לוס אנג'לס בחודש שעבר, מואשם בהונאה. הוא נעצר ביום רביעי בלילה בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס כשניסה לעזוב את המדינה. הוא הופיע ביום שישי בבית המשפט ומעצרו הוארך עד תום ההליכים.

על פי תצהיר שהוגש עם התלונה, הנאשם הגה תוכנית שבה הציג מצגי שווא והשתמש במסמכים מזויפים כדי לגרום לקורבנות לבצע השקעות ולהעניק הלוואות עבור iWitness Tech Inc. חברת מצלמות אבטחה ולהשקעות בנכסים, הוא טען כי הוא הבעלים של חברת נדל"ן בישראל.

הנאשם הראה לקורבנות סרטון שלו עם ראש עיריית בני ברק, וטען כי נפגש עם ראש העיר בנוגע לעסקות הנדל"ן, אך לנאשם לא היה שום קשר הדוק עם ראש העיר, והוא לא שוחח עמו על מיזמי נדל"ן בעיר.

לדוגמה, באפריל 2020 החשוד אמר למשקיע כי יש לו פרויקט נדל"ן גדול בישראל וסיפר כי הוא רוכש שתי דירות בקומה העליונה של בניין וטען כי יש לו אישור מיוחד לבנות קומה נוספת מה שיאפשר לו לבנות שתי יחידות נוספות. הוא אמר למשקיע כי ישלים את הפרויקט בעוד שבעה או שמונה חודשים, וכי התוכנית שלו הייתה למכור את הבתים מעט מתחת למחיר השוק, ובכך יאפשר לו למכור אותו במהירות ועדיין להרוויח. הוא הציג למשקיע חוזה, תמונות של הבניין והדירה, וצירף לכך את הסרטון שלו יושב יחד עם ראש עיריית בני ברק.

הוא השתמש במסמכים מזויפים כדי להטעות קורבנות לחשוב שהוא הבעלים של נכסים אלה. באמצעות מסמכים מזויפים אלה ותפקידו המהימן בקהילה היהודית החרדית בלוס אנג'לס, הוא עודד קורבנות חדשים לתת לו כסף להשקעה.

כזכור כפי שדיווחנו, הרשות לניירות ערך בארה"ב הגישה תביעה בינואר האחרון נגד הישראלי, בגין הונאה. על פי התביעה, מדצמבר 2018 עד ינואר 2020, החשוד גרם לפחות ל-29 אנשים להשקיע בחברה שלו, iWitness Tech, LLC בטענה שהכספים שלהם ישמשו כדי לרכוש ולהתקין ציוד למצלמות אבטחה.

בנוסף, החשוד גם הבטיח לכאורה כי כספי המשקיעים ישמשו לרכישת נכסים בישראל שיפותחו וימכרו. "שתי הטענות הללו היו שקריות", נמסר מהרשות לניירות ערך. "במקום להשתמש בכספי משקיעים לרכישת מצלמות או לפתח נכס, החשוד ניצל את הכספים על ידי הוצאת כספי משקיעים לטובתו האישית וביצע הונאות פונזי מכסף של משקיעים קודמים בניסיון להמשיך את התוכנית".

לוס אנג'לס הונאה הונאה של מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}