כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
לאחר שיחת הבהרה

מפקד חיל האוויר החזיר את הטייס שהושעה

אלוף-משנה במילואים גלעד פלד נפגש היום עם מפקד חיל האוויר, בפגישה שבסיומה הוחלט כי יחזור לטוס בחיל אחרי שהושעה ממנו אתמול. לדבריו פעל לאורך כל הדרך לאור דרישתו של מח"א כי יישמר ציר פיקוד ברור של מח"א מול מפקדי הטייסות והיחידות, תוך השארת מחלוקות פוליטיות מחוץ לצה"ל

מפקד חיל האוויר החזיר את הטייס שהושעה
מפקד חיה"א תומר בר צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר נפגש הבוקר (שישי) עם אלוף-משנה (מיל׳) גלעד פלד ובעקבות השיחה החליט להשיבו לשירות מילואים פעיל בחיל האוויר. אל"ם (מיל') פלד הציג את סדר התפתחות האירועים לראייתו שהביאה להשעיה והציג בפני מפקד חיל האוויר את השיח בקרב קבוצות אנשי המילואים.

לדבריו פעל לאורך כל הדרך לאור דרישתו של מח"א כי יישמר ציר פיקוד ברור של מח"א מול מפקדי הטייסות והיחידות, תוך השארת מחלוקות פוליטיות מחוץ לצה"ל. מפקד חיל האוויר קיבל זאת. בחיל האוויר, נוצרה תמונה שגויה שגלעד פעל במנגנון פיקודי מקביל והגיעו למסקנה שיש לחדד את ההתנהלות הסדורה בתקופה מורכבת זו.

מפקד חיל האוויר הביע את הערכתו הרבה לאל"ם פלד וקיבל את טענתו כי לא היה מעורב בעידוד אי התייצבות בקרב אנשי המילואים. מפקד חיל האוויר הדגיש באוזניו כי דלתו פתוחה לכל איש מילואים וכי הוא ימשיך לקיים שיחות עם נציגים מכלל הטייסות ויחידות החיל, כפי שעשה עד כה. בנוסף, חזר מח"א על מחויבותו בראש ובראשונה ללכידות חיל האוויר, תוך הקפדה על ציר פיקוד סדור.

מפקד חיל האוויר הדגיש את הזכות של איש מילואים בהיותו אזרח להביע את דעותיו ולמחות במסגרת החוק ובלבד שהדבר לא חודר לתוך בסיסי חיל האוויר ולפעילות השוטפת של אנשי המילואים בהיותם בשירות פעיל.

כזכור אתמול דווח באתר Ynet כי השעיית אלוף-משנה במיל' גלעד פלד נוגעת יותר למערכת היחסים הפנימית בין מפקד חיל האוויר תומר בר לבין בכירי פקודיו מאשר למחאה הפוליטית נגד המהפכה המשפטית. התברר למפקד חיל האוויר שפלד עודד טייסי מילואים מטייסת 69 לא להתייצב לאימון שנקבע לכל אחד מהם בנפרד במחאה על החקיקה. הוא גם תיאם בין אותם טייסים את מועדי אי-ההתייצבות. כאמור היום ההדורים יושבו והטייס שב לחיל.

חיל האוויר הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד