כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"תחושות קשות מאוד"

נזקים אדירים: ככה יעשה לחקלאי שמסרב לשלם פרוטקשן. צפו

חקלאי מהצפון גילה כי חוות פאנלים לייצור חשמל באדמותיו מנותצת | הנזק שמוערך בעשרות אלפי שקלים מגיע בעקבות ההחלטת החקלאי לסרב לשלם פרוטקשן לעבריינים | החקלאי: "התחושות קשות אך אנחנו לא מוכנים לשלם בפרנציפ" | המשטרה פתחה בחקירה

נזקים אדירים: ככה יעשה לחקלאי שמסרב לשלם פרוטקשן. צפו
פאנלים לייצור חשמל צילום: יאיר קראוס כתב וואינט וידיעות אחרונות בצפון

המערב הפרוע: בסוף השבוע שעבר גילה חקלאי מהצפון כי חוות פאנלים לייצור חשמל באדמותיו מנותצת. ע"פ הדיווח של העיתונאי יאיר קראוס שבועיים קודם לכן קיבל שיחת טלפון מאדם לא מוכר שהציע לו "שירותי שמירה" (פרוטקשן) על המתקנים הסולאריים. 

החקלאי סירב ובתגובה ספג נזקים של עשרות אלפי שקלים ועדיין מצהיר כי לא יהיה מוכן לשלם פרוטקשן כדי להגן על רכושו. במשטרה פתחו בחקירה. "קיבלתי שיחת טלפון מאדם עם מבטא ערבי, אני לא יודע מי הוא ולא נכנסתי איתו למשא ומתן. שיתפתי את המשטרה בשיחת הטלפון וקיוויתי שלא אשמע ממנו עוד" סיפר החקלאי ליאיר קראוס. לדבריו, "הפעם האחרונה שפגשנו בדרישת דמי חסות הייתה לפני שנה וחצי כשפוצצו לנו 90 מערכות סולאריות. חשבתי שהם ירדו מאתנו כי לא היינו מוכנים לשלם להם. התחושות קשות מאוד". 

פאנלים לייצור חשמל שניזוקו/יאיר קראוס כתב ואיינט וידיעות אחרונות בצפון

החקלאי הסביר כי הוא ושותפיו לא מוכנים לשתף פעולה, אולי בשונה מאחרים, שנעתרים בחוסר ברירה לדרישות סוחטי הפרוטקשן. "אנחנו לא מוכנים לשלם בפרנציפ. כל הקבלנים מסביב משלמים, אני רואה מה קורה. אין ספק שמול הנזקים שהם עושים, לשלם להם דמי חסות זה הכי זול ומשתלם אבל אם קבלן משלם להם על שמירה במהלך העבודות כי הוא מחויב בשמירה, אחרי שהוא מוסר את הפרויקט הוא מפסיק לשלם, כשאנחנו מקבלים את האתר והמערכות אם נשלם פרוטקשן, זה אומר להיכנס למערכת יחסים של 25 שנה והם יבקשו ממך עוד ועוד. אנחנו סופגים עד כה את הנזקים ומקווים שלא נצטרך להישבר ולשלם". 

החקלאי מתאר כי "כרגע המערכות מושבתות ונוסף על עשרות אלפי השקלים שיעלה לי לתקן אותן, הן לא מייצרות כעת חשמל".

הוא שיתף כי "אני מתלבט אם להפעיל את הביטוח שלי כי הם יכריחו אותי לשלם פרוטקשן על האתר כדי שלא יפגעו לי בו שוב, וגם יעלו לי את מחיר הפרמיה".

המערב הפרוע כבר אמרנו?

 

פרוטקשן עבריינים נזק לרכוש גרימת נזק פשע סחטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד