ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
המחאה נגד הרפורמה המשפטית

"יום ההתנגדות": עימותים ומעצרים באיילון, חסימות ברחבי הארץ

בשורה של מוקדים ברחבי הארץ נרשמים עימותים במסגרת המחאה הגדולה של מתנגדי הרפורמה המשפטית | בתל אביב: המפגינים חסמו את נתיבי איילון, המשטרה משתמשת באמצעים לפיזור הפגנות | מוקדם יותר היום חסמו המפגינים את הכניסות לנתב"ג ויצרו עומסי תנועה כבדים 

"יום ההתנגדות": עימותים ומעצרים באיילון, חסימות ברחבי הארץ
המחאה סמוך לנתב"ג צילום: Erik Marmor/Flash90

מתנגדי הרפורמה המשפטית מפגינים היום (חמישי) במוקדים רבים בכל רחבי הארץ, במסגרת המחאה על המשך החקיקה המשפטית בכנסת. בנתיבי איילון, שנחסמו לסירוגין לתנועה, נרשמו עימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה. אחד השוטרים נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי. המשטרה עושה שימוש בפרשים ובאמצעים לפיזור הפגנות.

מוקדם יותר היום חסמו המפגינים את הכניסות לנתב"ג ויצרו עומסי תנועה כבדים. זאת, כחלק מהניסיון לשבש את המראתו של ראש הממשלה נתניהו לאיטליה. בשל כך, ראש הממשלה הגיע לשדה התעופה באמצעות מסוק. בשעות הבוקר עצרה המשטרה 15 מפגינים - 7 בעקבות הפריצה למשרדי "פורום קהלת" בירושלים, 3 בהפגנה בצומת רעננה ו-5 נוספים בהפגנה בצומת הכפר הירוק. 

כבר אמש הודיעה המשטרה כי היא נערכת ליממה של מחאות ברחבי הארץ, עליה הכריזו מתנגדי הרפורמה המשפטית. לפי המארגנים, במסגרת היום יתקיימו מאות אירועי מחאה ברחבי הארץ במהלכם ייתכנו חסימות צירים ושיבושים. "קוראים לציבור הרחב להצטרף למוחים במטרה האחת שלנו: שמירה על הדמוקרטיה הישראלית", מסרו המארגנים.

לקראת יום המחאות, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים אתמול הערכת מצב. בישיבה נטלו חלק מפקדי מחוזות ת"א, ירושלים, מרכז, ר׳ אח"מ, מפקד משמר הגבול, רח"ט מבצעים, רח"ט מודיעין ובעלי תפקידים נוספים. בתום הישיבה אמר המפכ"ל כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי".

לצד פעילות המשטרה לאפשר מחאה בטוחה לכלל המשתתפים, הדגיש המפכ"ל, כי "המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה". בהמשך דבריו הוסיף המפכ"ל כי הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולכבד את עבודת הקצינים והשוטרים בשטח.

הפגנה עימותים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד