כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המחאה נגד הרפורמה המשפטית

שיבושים, הפגנות וכאוס: "יום ההתנגדות" נפתח עם שישה עצורים

הפגנות השמאל נגד הרפורמה המשפטית יימשכו גם היום במסגרת "יום ההתנגדות" עליו הכריזו מארגני המחאה. במשטרה נערכים לשמור על הסדר | הלילה נתלה שלט מחאה בנתיבי איילון ונחסמה הכניסה למשרדי פורום קהלת בירושלים באמצעות שקים וגדר תיל | כל העדכונים 

שיבושים, הפגנות וכאוס: "יום ההתנגדות" נפתח עם שישה עצורים
השלט שנתלה במהלך הלילה בגשר יהודית צילום: רעי אש

המחאות נגד הרפורמה המשפטית החלו הבוקר (חמישי) במסגרת "יום ההתנגדות" כפי שמכנים אותו מארגני המחאה. במהלך הלילה נתלה שלט בגודל 14 מטר בגשר יהודית שעל נתיבי איילון ובו נכתב - "ראש הממשלה יריב לוין: אנו מחריבים בזאת'".

השלט שנתלה בגשר יהודית. קרדיט: רועי אש.

בתוך כך, הבוקר חסמו פעילי 'אחים לנשק' את הכניסה למשרדי פורום קהלת בירושלים. מהפעילים בשטח נמסר: "אנשי קהלת הם המח, המנוע והממון שמאחורי המהפכה המשפטית. הם אלו שקבעו את המטרות, ניסחו את החוקים, מגנים עליהם בוועדות הכנסת".

חסימת משרדי פורום קהלת. צילומים: יאיר פלטי

הכניסה למשרדי פורום קהלת, צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק
במקביל, כמה עשרות אנשי הייטק מפגינים בשעה זו בתל אביב. קטר של רכבת הוצב על ידי המפגינים במקום שהניפו שלטים עליהם נכתב: "דמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק" או "אין דמוקרטיה - אין הייטק".
מחאת ההייטקיסטים. קפלן תל אביב. צילום: אור הדר.
בנוסף, כמה ממפגינים הגיעו סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים.
מפגינים ברחוב עזה
מהמשטרה נמסר כי בשעה האחרונה המשטרה עצרה ארבעה חשודים נוספים (בנוסף לשניים שנעצרו מוקדם יותר הבוקר) בחשד להפרת סדר שכללה חסימת משרד באמצעות חוטי טיל, שקים וכיו"ב בבניין משרדים בגבעת שאול הבוקר.

כלל החשודים שנעצרו נלקחו לחקירה במשטרה.

במשטרה נערכים ליממה של מחאות ברחבי הארץ, עליה הכריזו מתנגדי הרפורמה המשפטית. לפי המארגנים, במסגרת היום יתקיימו מאות אירועי מחאה ברחבי הארץ במהלכם ייתכנו חסימות צירים ושיבושים. "קוראים לציבור הרחב להצטרף למוחים במטרה האחת שלנו: שמירה על הדמוקרטיה הישראלית", מסרו המארגנים.

מוקד המחאה צפוי להיות בנתב"ג  שם מפגינים ינסו לשבש את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לרומא - על ידי הפרעה לצירי התנועה שמובילים לטרמינל. המפכ"ל הודיע בעקבות כך, כי מי שינסה להאט את התנועה באזור נתב"ג ובכבישים ראשיים ייקנס ב-500 שקלים וב-4 נקודות.

לקראת יום המחאות, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים אמש הערכת מצב. בישיבה נטלו חלק מפקדי מחוזות ת"א, ירושלים, מרכז, ר׳ אח"מ, מפקד משמר הגבול, רח"ט מבצעים, רח"ט מודיעין ובעלי תפקידים נוספים.

בתום הישיבה אמר המפכ"ל כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי".

ההפגנה מול משרדי פורום קהלת

לצד פעילות המשטרה לאפשר מחאה בטוחה לכלל המשתתפים, הדגיש המפכ"ל, כי "המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה". בהמשך דבריו הוסיף המפכ"ל כי הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולכבד את עבודת הקצינים והשוטרים בשטח.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס אף הוא למחאות הצפויות. "אני בעד הפגנות וחופש הביטוי אבל לא אסכים לחסימת נתב"ג וצירים ראשיים, הם מחוץ לתחום. יש אנשים שצריכים להגיע לבית חולים, זה פיקוח נפש", אמר בן גביר.

מובילי המאבק נגד מסרו בתגובה לדבריו של בן גביר: "השר מתנהל כמו טוקבקיסט ולא כמו שר. קוראים לאחינו השוטרים ממשטרת ישראל לאפשר מחר התנגדות דמוקרטית ותוססת שתעזור לעצור את ההפיכה המשטרית. אם בן גביר רוצה להיות כוכב טלוויזיה, שילך לתוכניות ריאליטי וישאיר לאנשים רציניים לנהל את ביטחונם של אזרחי ואזרחיות המדינה".

 

הרפורמה המשפטית מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד