ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
לא רצו להילחם

קצינים רוסים ביצעו מרד במזרח אוקראינה

מספר קצינים רוסים בכירים מרדו בשדות הקרב של מזרח אוקראינה | ראש קבוצת שכירי החרב של וגנר, הזהיר כי עמדות הקו הקדמי של עלולות לקרוס אלא אם כן לוחמיו יקבלו אספקת תחמושת חדשה

קצינים רוסים ביצעו מרד במזרח אוקראינה
טנקים רוסיים הרוסים צילום: באדיבות המצלם

העיתון הבריטי The Times דיווח כי כמה קצינים רוסים בכירים מרדו בשדות הקרב של מזרח אוקראינה. מרד הקצינים הרוסים התרחש בעיירת וולדר, דרומית-מערבית לדונייצק, העיר הגדולה ביותר שנשלטת על ידי בדלנים הנתמכים על ידי הקרמלין. ראש קבוצת שכירי החרב של וגנר, יבגני פריגוז'ין, הזהיר כי עמדות הקו הקדמי עלולות לקרוס אלא אם כן לוחמיו יקבלו אספקת תחמושת חדשה.

בצבא אוקראינה טוענים כי "מפקדי החטיבה והקצינים הבכירים מסרבים להתקדם בהתקפה חדשה שלא תוכננה היטב, ומפקדיהם חסרי הניסיון דרשו מהם להסתער על עמדות אוקראיניות מבוצרות ללא הגנה או מעט אימונים". יבגני פריגוז'ין, ראש קבוצת וגנר אמר: "כרגע אנחנו מנסים לברר את הסיבה. האם זו רק בירוקרטיה רגילה או בגידה?" אמר.

פריגוז'ין הזהיר כי עיכוב הגעת הנשק יוצר בעיות חמורות עבור הכוחות הרוסיים במזרח אוקראינה. "אם כח וגנר ייסוג מהעיר בחמוט כעת, החזית כולה תקרוס", אמר. האיומים אכן פעלו, והוא קיבל הספקת נשק חדשה.

יבגני פריגוז'ין, הודיע אתמול ​​כי כוחותיו השתלטו במלואם על העיר בחמוט שבמזרח המדינה, בעוד מפקדת המטה האוקראינית מסרה כי היא הדפה יותר מ-100 התקפות רוסיות בצירים שונים והכחישה את דברי וגנר.

פריגוז'ין הודיע שכל האזור המזרחי של העיר, מזרחית לנהר פאחמוטקה, הפך לשליטת כוחותיו באופן מלא. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי המבצע הצבאי בעיר נמשך, וכי השליטה בו תאפשר לכוחותיו לצאת למתקפה לעבר עומק ההגנה האוקראינית. מנגד, דובר פיקוד הכוחות האוקראינים בחזית המזרחית, סרגיי צ'ריבטי, אמר לרשת אל-ג'זירה כי הוחלט שלא לסגת ולהישאר בתוך העיר.

פקידים אוקראינים אמרו כי כ-300 חיילי נחתים מהבריגדה הרוסית 155 נהרגו מדי יום במהלך חודש פברואר בזמן שניסו להסתער לעבר האוקראינים. כמו כן רוסיה איבדה לפחות 130 טנקים ושריון במהלך הקרב בן 3 השבועות .למעשה זוהי לחימה שלא העלתה דבר, מאחר ואותו השטח נותר בשליטה אוקראינית.

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד