י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"ניסע מכאן לבית הנשיא"

נתניהו וגנץ שוחחו: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו"

נתניהו וגנץ שוחחו היום על הרפורמה המשפטית. נתניהו אמר לגנץ: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו". גנץ קרא לסגור את מליאת הכנסת ולא לפתוח אותה עד שהרוחות יירגעו. "תעצרו הכול וניסע מכאן לבית הנשיא בירושלים, ונחליט שמדברים עכשיו". לוין קרא אף הוא: "בוא נקבע מקום ושעה ונשב לדבר. בלי תנאים מוקדמים"

נתניהו וגנץ שוחחו: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ שוחחו היום (רביעי) על הרפורמה המשפטית. נתניהו אמר לגנץ: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו". גנץ ביקש בשיחה לסגור את מליאת הכנסת ולא לפתוח אותה עד שהרוחות יירגעו. פניה דומה נעשתה גם ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, ויו״ר ועדת החוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן קראו אף הם: "ח״כ בני גנץ - בוא נקבע מקום ושעה ונשב לדבר. בלי תנאים מוקדמים".

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב להצעתו של גנץ ואמר: "אני מברך על פנייתך, ועל כל רצון כן ואמיתי להידברות. הכנסת היא הבית של העם כולו וככזו - עליה להישאר פתוחה, גם ואולי בעיקר בעת מחלוקת. לא סוגרים אותה גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו".

אוחנה הוסיף: "כאמור, יוזמתך מבורכת, ולשם כך דלת לשכת היו"ר פתוחה בפניך עוד הלילה, בכל שעה. אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית, ללא תנאים מוקדמים. ממתין לתשובתך".

בהצהרה שנשא מאוחר יותר אמר גנץ: "זוהי שעת חירום אמיתית. שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו ופניתי גם ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה - סיגרו עכשיו את מליאת הכנסת ואל תפתחו אותה עד שנרגיע את הרוחות".

גנץ הוסיף: "תעצרו הכול וניסע מכאן לבית הנשיא בירושלים, ונחליט שמדברים עכשיו. יש לנו הזדמנות לעצב את חייה החוקתיים של המדינה בהסכמה. אני יודע שהסיכויים להצליח בהידברות לא גבוהים, אני יודע שהחומות גבוהות והפערים גדולים – אבל ההיסטוריה לא תסלח למי שלא ינסה למנוע את מלחמת האחים. אין לנו מה להפסיד מלדבר – יש לנו הרבה מה להפסיד אם המצב ימשיך להידרדר".

עוד אמר גנץ: "לנו כמייצגי ציבור יש אחריות – היום אינו עוד יום שגרתי, הימים האלו אינם ימים רגילים ונדרשים מעשים לא רגילים. לעצור הכול – ולהתייצב הלילה בבית הנשיא. ואני קורא בעיקר לנתניהו: אל תהיה זה שמאפשר את החורבן. סגור את המליאה עכשיו, שלח את יריב לוין ושמחה רוטמן לבית הנשיא, וקרא להפסקת ההתססה והאלימות של שרים שמטרתם לשרוף את החברה הישראלית בדם, אש, ותמרות עשן. בשם בוני הארץ, בשם שורדי השואה, בשם הלוחמים שנפלו ונפצעו למען המולדת. בשם ההיסטוריה, ובעיקר, בשם העתיד".

גנץ הוסיף: "הימים האלו, היום הזה, מסכנים את מה שבנינו פה. כאן בבניין שאמור לסמל את הדמוקרטיה ולהגן עליה – מחריבים יום-יום את המדינה היהודית והדמוקרטית שבנינו. הזהרתי לפני מספר שבועות ואני מזהיר שוב – אנחנו עומדים בפני שינוי פניה של המדינה – לא עוד מדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה ברוח מגילת העצמאות – אלא דמוקרטיה נכה, חלשה, ומפולגת לשבטים".

גנץ הזהיר: "מלחמת אחים בפתח והקואליציה רצה אליה בעיניים כמו "עצומות לרווחה". רוטמן, בן גביר ולוין מסתובבים עם לפידים ומבקשים להבעיר את המדינה בכל מחיר, ונתניהו מתדלק את זה לאור צרכיו האישיים".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה: "בני גנץ היקר, לא ברור מדוע אתה מתנדב לתת לנתניהו לגיטימציה להפיכה משטרית. זו לא הידברות - זו מלכודת. ואם תיפול בה, הדמוקרטיה הישראלית תיפגע קשות".

מיכאלי הוסיפה: "נתניהו רימה אותך ב-2021 והכניס את כולנו לסחרור ממנו המדינה לא יצאה עד היום. אל תעשה את הטעות הזו שוב. אל תיתן יד להרס הדמוקרטיה".

בני גנץ בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}