כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
ויהי בימי שפוט השופטים

נשיאת העליון הפרה את כללי ניגודי העניינים שהיא עצמה ניסחה

אתמול ניהלה נשיאת העליון אסתר חיות דיון בבג"ץ, זאת למרות מייצגת בתיק, עו"ד שהיא גם בעלת דין, ובנה מתמחה אצל חיות. לאחר שהתגלה שהיא פעלה בניגוד לכללים שהיא עצמה ניסחה, הנשיאה מיהרה לעשות סיבוב פרסה

נשיאת העליון הפרה את כללי ניגודי העניינים שהיא עצמה ניסחה
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות דנה בתיק בניגוד עניינים, תוך שהיא פועלת בניגוד לכללים וההוראות שהיא עצמה חיברה ופרסמה לכל השופטים בישראל, כך דיווח אבישי גרינצייג, כתב משפט בעיתון 'גלובס'.

על פי הדיווח, אתמול (שלישי) התקיים דיון בבג"ץ בעניין העתירות סביב מתווה הכותל. התנועה שהגישה את העתירה מיוצגת על ידי עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, שמשמשת בעצמה כמנהלת של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הזרוע המשפטית של התנועה הרפורמית.

נשיאת בית המשפט העליון חיות אשר יושבת בראש ההרכב, קיבלה להתמחות את בנה של עו"ד ארז לחובסקי. לחובסקי הבן החל את ההתמחות שלו היום רביכי). ניגוד עניינים Aלא היה ידוע לצדדים, ZV לא הפריע לאסתר חיות לדון בתיק. בפתח הדיון היא סיפרה על כך בהבלחה קצרה, ואמרה שהיא לא רואה כאן ניגוד עניינים המונע ממנה לדון בתיק. אלא שמסמך שפרסמה הנשיאה עצמה, ובו "אמות מידה לגיבוש רשימת מניעויות לשופטים ורשמים" קובע בדיוק ההפך, כי אין בהתמחות של הבן כדי למנוע מהשופטת חיות לדון בעתירה בה אמו היא צד להליך.

בעקבות פניית 'גלובס' ובה פורטה ההתנהלות הבעייתית של הנשיאה, הודיעה הנשיאה חיות כי היא פוסלת את עצמה. לאחר מכן פרסמה הנשיאה חיות החלטה לקונית בת שש מילים הקובעת כך: "בהליכים שבכותרת יבוא תחתיי השופט י' אלרון". לא הובא נימוק מדוע השופט אלרון מחליף את הנשיאה חיות.

אסתר חיות בית המשפט העליון ניגוד עניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד