י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חקירה פלילית נפתחה

המועצה התעלמה: המשטרה הירוקה פשטה על אתר הפסולת הפיראטי

אמש בוצעו פעילות אכיפה ממוקדת נגד תחנת מעבר לא חוקית לפסולת גושית ופסולת בניין במועצה המקומית יפיע שבצפון | במסגרת הפעילות נחקרו שבעה חשודים ונתפסו חמישה כלים ששימשו לביצוע העבירות | המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית

המועצה התעלמה: המשטרה הירוקה פשטה על אתר הפסולת הפיראטי
שרפה באתר הפסולת הפיראטי צילום: המשרד להגנת הסביבה

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ביצעה פעילות אכיפה בתחנת מעבר ובאתר פסולת פיראטיים במועצה מקומית יפיע.

בחודש ינואר 2023 קיימה צמרת המשרד להגנת הסביבה סיור מקיף באזור הגליל באזורים מוכי שרפות והשלכות פסולת פיראטיות הפוגעות באיכות חייהם של התושבים. בתום הסיור, בראשות השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, מנכ"ל המשרד גיא סמט וגורמי המקצוע ממחוז הצפון ומאשכול אכיפה ומהמשטרה הירוקה, הוחלט על פעילות אכיפה ממוקדת במקומות הללו.

שרפה באתר הפסולת הפיראטי/המשרד להגנת הסביבה 

בתום חקירה סמויה שכללה איסוף ראיות בחודשים האחרונים, בשיתוף מחוז הצפון של המשרד להגנת הסביבה, ביצע אתמול (שלישי) צוות צפון מהמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פעילות אכיפה ממוקדת נגד תחנת מעבר לא חוקית לפסולת גושית ופסולת בניין במועצה המקומית יפיע שבצפון.

במסגרת הפעילות נחקרו שבעה חשודים ונתפסו חמישה כלים ששימשו לביצוע העבירות. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית.

באזור מוטמנת פסולת בצורה שאינה חוקית ואינה מוסדרת. כתוצאה מכך, האזור סובל מבעירות פנימיות מתמשכות במערומי הפסולת הגורמות למפגעים סביבתיים משמעותיים הכוללים בין השאר פליטות עשן, ריח, פליטת חומרים מסוכנים ומזהמים אחרים לאוויר הפוגעים בתושבי מגדל העמק והאזור.

מחוז הצפון של המשרד להגנת הסביבה פעל בחודשים האחרונים לצמצום מפגעי הפסולת באזור. במסגרת זו ניהל המחוז הליך אכיפה מנהלי מול המועצה המקומית יפיע והוציא התראה וצו מנהלי לצמצום או למניעת של זיהום אוויר לפי חוק אוויר נקי לביצוע מיידי, כמו גם צו ניקוי לפי חוק שמירת הניקיון. עם זאת, במסגרת סיור פיקוח באתר עלה כי ההפרות הסביבתיות לא טופלו כנדרש, מערומי הפסולת באתר גדלו והבעירות נמשכו.

בעקבות אי עמידה ממושכת של המועצה לדרישות המשרד ובעקבות הימשכות המפגעים על אף פתיחת הליך אכיפה מנהלי, החליט מחוז הצפון על פתיחת תיק חקירה נגד המועצה והעומדים בראשה, בשיתוף המשטרה הירוקה של המשרד.

מכיוון שהמועצה אינה פועלת לכיבוי השרפות, ופליטות העשן מהשטח נמשכות, בד בבד עם פעילות האכיפה וההליך המנהלי, המשרד פועל לאיתור ולאיסוף של מידע באשר לבעירות הפנימיות ולגיבוש חוות דעת מקצועית לטיפול במפגע ולצמצומו.

"מחוז הצפון והמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ימשיכו בהליך עד למיצוי ההליכים מול החשודים. המשרד ימשיך לפעול נגד עבריינים סביבתיים לשמירה על בריאות הציבור ולמניעת פגיעה סביבתית", נמסר.

 

אתר פסולת פיראטי המשרד להגנת הסביבה זיהום סביבה אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}