כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
מלחמה בלתי פוסקת

מזכ"ל האו"ם תוקף: "הפלישה הרוסית שחררה מוות, הרס ועקירה"

הפלישה של רוסיה לאוקראינה גרמה ל"הפרות המסיביות ביותר של זכויות אדם" בעולם כיום, אמר מזכ"ל האו"ם כשהמלחמה נכנסה לשנתה השנייה ללא סוף באופק ועשרות אלפי הרוגים. גוטרס אמר כי "התקפות על אזרחים ותשתיות אזרחיות גרמו לנפגעים רבים ולסבל נורא"

אנדרטה לנופלים באוקראינה
אנדרטה לנופלים באוקראינה צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

מזכ"ל האו"ם אמר אתמול כי הפלישה הרוסית לאוקראינה "שחררה מוות, הרס ועקירה", את הדברים אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס בנאום בפני מועצת זכויות האדם בז'נבה. גוטרס אמר כי משרד הנציב העליון לזכויות אדם תיעד עשרות מקרים של אלימות קשה ואכזרית, והפרות חמורות של החוק ההומניטרי הבינלאומי וזכויות האדם נגד שבויי מלחמה. לדבריו, תועדו גם מאות מקרים של היעלמויות בכפייה ומעצורים שרירותיים של אזרחים.

המלחמה נכנסה לשנתה השנייה ללא סוף שנראה באופק ועשרות אלפי הרוגים, לאחר שרוסיה לא הצליחה לכבוש את קייב בשבועות הראשונים של הפלישה ב-24 בפברואר אשתקד וספגה שורה של כישלונות משפילים במהלך הסתיו, מאז רוסיה ייצבה את החזית והיא מרכזת את מאמציה בנסיונות כיבוש של ארבעה מחוזות שמוסקבה סיפחה באופן בלתי חוקי בספטמבר - דונייצק, חרסון, לוהנסק וזפוריז'יה. 

אוקראינה, בינתיים, מקווה להשתמש בטנקים וכלי נשק חדשים אחרים שקיבלה מהמערב כדי לפתוח במתקפות נגד חדשות ולתפוס בחזרה יותר מהשטח הכבוש. גוטרס אמר כי "התקפות על אזרחים ותשתיות אזרחיות גרמו לנפגעים רבים ולסבל נורא".

דמיטרי מדבדב, סגן ראש מועצת הביטחון של רוסיה הלך צעד קדימה, והעלה שוב את האיום של מלחמה גרעינית ותוצאה נוראית לסכסוך הגדול והקטלני ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. הוא נזף בארה"ב ובעלות בריתה על כך שהעניקו לאוקראינה תמיכה צבאית ואחרת כדי לעזור לדחוק את כוחות הקרמלין. מטרתם לטווח ארוך יותר, הוא טען, היא לפרק את רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}