כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024

הרב פנגר בסיפור לשבת: העולם מעריך קושי ומאמץ

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת עם מסר מיוחד לחיים והקשר נפלא לפרשת השבוע, כיצד ציורו של לאונארדו דה וינצ'י הפך למפורסם כ"כ? מה עולה יותר יקר, התמונה או הציור היקרים בעולם? ואיך זה קשור לתקופות בחיים?

הרב פנגר בסיפור לשבת: העולם מעריך קושי ומאמץ
אילוסטרציה צילום: pixabay

מדוע ציורו של לאונרדו דה-וינצי – ה" מונה ליזה" – הינו כה מפורסם?

זה קרה באוגוסט 1911 למניינם: ממוזיאון הלובר שבפאריז, נגנב הציור, הגנב היה עובד המוזיאון ששמו וינצ'נזו פרוג'ה כעבור יומיים הכריזו שהמונה ליזה נגנבה. עד אז הציור לא היה מפורסם, הוא היה פשוט עוד ציור מתוך אוסף הציורים במוזיאון.

לשווא חיפשו שוטרי פאריס אחר הגנב, הציעו פרס כספי למוסר המידע וחקרו כל מי שיכול היה לדעת משהו, אך לא מצאו דבר, המדהים הוא שבזכות גניבתה הפכה היצירה שנגנבה לסנסציה עולמית .

כולם רצו לראות את הציור שנגנב, אנשים הגיעו למוזיאון בכדי לראות את "הקיר הריק", המקום בו פעם הייתה המונה ליזה, כך או כך, במשך שנתיים החביא הגנב את הציור שיהפוך מעתה ליצירה הכי מפורסמת בהיסטוריה, בארגז מתחת למיטתו כשהוא שב לאיטליה, אחרי שנתיים, הציע פרוג'ה למכור את התמונה למוזיאון שבעיר פירנצה, וכך הוא נתפס.

מכאן נלמד שדווקא דבר שקשה להשיגו, ערכו עולה פלאים.

בפרשת השבוע מסופר על התרומות שהובאו למשכן. התורה מונה אחד עשר מינים שיתנדבו למשכן – תכלת וארגמן וכו', ולבסוף מונה "אבני שוהם ואבני מילואים".

לכאורה, האבנים הללו הן חשובות ויקרות מאד. אם כן, למה הן נמנו בסוף?

עונה ה"אור החיים" הקדוש – האבנים אכן יקרות יותר מהשאר , אך הן הובאו בצורה ניסית, על ידי ענני הכבוד.

אם כך, הן הגיעו ללא כל מאמץ או ויתור כספי של מישהו, ולכן מונים אותן רק בסוף. אצל הקב"ה חשוב לא רק מה תורמים, אלא בעיקר איך תורמים . ודברים שבאים במאמץ, תוך כדי הקרבה, מוערכים יותר.

לסיום , מה עולה יותר - הציור היקר בעולם, או התצלום היקר בעולם? התשובה היא: הציור! אך למה ? הרי בדרך כלל התצלום הרבה יותר יפה, מרשים ומדויק?

אך כדי ליצור את הציור היקר ביותר בעולם, דרוש הרבה יותר מאמץ מזה שנדרש כדי ליצור את התמונה המושלמת ביותר בעולם. העולם מעריך קושי, מאמץ.

אם אנחנו בתקופה קשה, תקופה מאתגרת – במקום להתלונן, נעריך . ייתכן שהיא התקופה הכי "יקרה" שלנו, ואולי ממנה עוד נתעשר.

שבת שלום .

שלכם, יצחק פנגר.

סיפור לשבת הרב יצחק פנגר פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד