כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
היתה בדרכה לרמאללה

ישראל אסרה על חברת פרלמנט האיחוד האירופי להיכנס למדינה

חברת פרלמנט אירופאית שהגיעה ביום שלישי לנמל התעופה בן גוריון, נשלחה חזרה למולדתה ספרד לאחר שניסתה להיכנס לישראל בשליחות דיפלומטית, היא היתה בדרכה לרשות הפלסטינית. מנהיגי האיחוד האירופי הופתעו והביעו את מורת רוחם

ישראל אסרה על חברת פרלמנט האיחוד האירופי להיכנס למדינה
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

ישראל אסרה על חברת פרלמנט האיחוד האירופי להיכנס למדינה. הפוליטיקאית אנה מירנדה, השתתפה במשט ב-2015 שניסה לשבור את המצור של ישראל על רצועת עזה. החוק הישראלי אוסר על תומכי תנועת החרם והסנקציות ה-BDS להיכנס למדינה, בדומה לחברות הקונגרס מארה"ב רשידה טלאיב, ואילהאן עומר, שלא הורשו לבקר בישראל ב-2019.

אתר 'פוליטיקו' דיווח כי מנהיגי האיחוד האירופי הופתעו והביעו את מורת רוחם, לאחר שממשלת ישראל אסרה על חברת הפרלמנט האירופי להיכנס למדינה לביקור רשמי וגירשה אותה חזרה לספרד.

רוברטה מטסולה, נשיאת הפרלמנט של האיחוד האירופי, כתבה בטוויטר כי היא "מאוכזבת מאוד מהאירוע ותיצור קשר עם הרשויות בישראל כדי להבהיר מה קרה".

מירנדה, חברת פרלמנט ממפלגת הירוקים/הברית החופשית האירופית, הייתה חלק ממשלחת של שמונה מחוקקים של האיחוד האירופי. חלקם תכננו לבקר בישראל, בעוד אחרים תכננו לבקר בשטחים, אתר 'פוליטיקו' דיווח, כי משרד החוץ הישראלי אסר על מאנו פינדה, חבר פרלמנט נוסף להיכנס, בגלל תמיכתו בחמאס. ארגון חמאס נחשב לארגון טרור על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי. פינדה מכחיש את תמיכתו בחמאס, אך הוא לא ניסה לבקר לאחר שבקשתו נדחתה.

האיחוד האירופי ישראל כניסה משט לעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}