ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
אנטישמיות נבזית

הרב משחזר; בישראל יבקשו הבהרות מירדן על גזירת רצועות התפילין

לאחר התקרית הנוראה בשדה התעופה ברבת עמון שבמהלכה חתכו את רצועות התפילין של הרב משה חליווה מדובאי, בישראל יבקשו הבהרות מירדן לגבי המקרה המזעזע. הרב משחזר בראיון את הרגע המטלטל "הבודקים הביטחוניים גזרו את רצועות העור של התפילין מול עיניי" | צפו

הרב משחזר; בישראל יבקשו הבהרות מירדן על גזירת רצועות התפילין
הרב משה חליווה/התפילין החתוכות צילום: מתוך שידורי כאן 11

לאחר שאנשי הבידוק הביטחוני בירדן גזרו את רצועות התפילין של רב מדובאי. בישראל יבקשו הבהרות מירדן על התקרית שאירעה בשדה התעופה ברבת עמון. הירדנים חתכו את רצועות העור בתפילין של הרב משה חליווה, רב קהילת 'אור דוד' בדובאי, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

הרב חליווה אמר בראיון: "אחרי שביקשו ממני להראות כיצד מניחים תפילין, הבודקים הביטחוניים גזרו את רצועות העור של התפילין מול עיניי". כזכור אנשי ביטחון האנטישמיים בנמל התעופה הבינלאומי בעמאן, בירת ירדן, גזרו את רצועות התפילין שנשא הרב משה חליווה, רבה של הקהילה הספרדית בדובאי. הרב היה בטיסת המשך מישראל לאבו דאבי, דרך עמאן.

הרב משה חליווה בראיון לכאן 11

כשנחת אתמול (שלישי) בנמל התעופה הירדני, החרימו הירדניים את התפילין, במהלך הבדיקות הביטחוניות ואחרי כשעה וחצי של ויכוחים, וחרף הפצרותיו של הרב כי מדובר בחפץ קדוש, הם גזרו את רצועות התפילין לנגד עיניו והחזירו לו את הבתים.

"הרגשתי לא נעים, בכיתי. התחננתי, הסברתי להם שזה דבר קדוש" סיפר הרב לאייכנר והוסיף, "אמרו לי שאם זה היה במזוודה שנכנסת לבטן המטוס זה היה בסדר, אבל אסור לי לקחת את זה בתיק היד למטוס כי זה כמו 'חבל' וזה מסוכן. אחד מהם סימן בידו שאני עלול לחנוק מישהו".

הרב סיפר: "אמרתי שאני טס בכל העולם. יש אלפי יהודים שטסים בעולם ומעולם לא השתמשו בדבר קדוש כדי לחנוק מישהו. הסברתי להם שזה עולה הרבה כסף וזה דבר קודש. אמרתי שאני אחזור לתל אביב עם התפילין", אבל דבר לא עזר.

תפילין עמאן ירדן משה חליווה רצועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}