ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
שיגר מכתב לעורך

השגריר ארדן נגד הניו יורק טיימס: "מסכן יהודים ברחבי העולם"

שגריר ישראל לאו"ם תקף בחריפות את הניו יורק טיימס במכתב מפורט לעורכו: "העיתון מסתיר באופן שיטתי את האמת וממתג במכוון את ישראל כמדינה המפרה זכויות אדם וכתוצאה מכך, עיתונכם משחק תפקיד בסיכון יהודים ברחבי העולם"

השגריר ארדן נגד הניו יורק טיימס: "מסכן יהודים ברחבי העולם"
מליאת האו"ם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, תקף את עורכי ה'ניו יורק טיימס', והציג נתונים מתוך מחקר עומק שהתקיים לאורך כל 2022 ושמוכיחים: "הניו יורק טיימס מציג באופן מכוון תמונה מעוותת בכל הקשור לישראל".

השגריר ביקר בחריפות את הסיקור המוטה והאנטי ישראלי של העיתון. במכתב הציג השגריר נתונים רבים מתוך מחקר עומק שנערך בשנה האחרונה באוניברסיטת בר אילן, המוכיח באופן חד משמעי את אופי הסיקור המעוות של העיתון כלפי ישראל. כך למשל עולה, כי בשנת 2022 פרסם ה"טיימס" 361 מאמרים המתמקדים בישראל, רובם כמובן מכפישים וממתגים את ישראל כמדינה המפרה זכויות אדם. עוד עולה במחקר כי מספר טורי הדעה שגינו את ישראל היה כמעט כפול ממספר טורי הדעה בהם גונתה איראן, זאת למרות שבשנה האחרונה משטר האייתוללות רצח מפגינים חפים מפשע ברחובות, דיכא נשים והאיץ את תכנית הגרעין שלו תוך הפרות רבות.

עוד מציין השגריר כי בשנת 2022 פרסם ה״טיימס״ רק ארבעה מאמרים שליליים על חיזבאללה, חמאס והג׳יהאד האסלאמי יחד. השגריר ארדן האשים את עורך העיתון בהשמטת פרטים ובעיוות המציאות בשטח: ״אבני היסוד של האתיקה העיתונאית הן האמת, הדיוק והאובייקטיביות – אך כשמדובר בישראל, ה״טיימס״ אינו מרגיש מחויב לאותן אמות מוסר. הדיווחים של הניו יורק טיימס מתארים מציאות מעוותת לחלוטין ולפיה מדינת ישראל היא מפלצת והפלשתינים הם הקורבנות ומעלים את קיומם של ארגוני הטרור והמחבלים. זהו עיוות מוחלט של המציאות. העיתון שלך מסתיר באופן מכוון ושיטתי את האמת מקוראיו".

"בשל חצאי האמיתות הללו, קהל הקוראים של הניו יורק טיימס אינו מודע לקיומם של ארגוני הטרור הללו, ובוודאי שלא לאיום שהם מהווים על ישראל. הסיקור המוטה של העיתון לא רק מעוות האת האמת, הוא גם מעודד טרור. בימים בהם האנטישמיות והשנאה העמוקה נגד מדינת היהודים נמצאות בעלייה, האחריות מונחת גם על כתפיכם. הנרטיבים המשמיצים של הניו יורק טיימס תורמים באופן פעיל לשנאת היהודים ולמעשה ממלאים תפקיד בסכנה בה נמצאים יהודים בכל רחבי העולם".

גלעד ארדן ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}