ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
יריבות קשה בצמרת הרוסית

מנהיג כח וגנר מאשים את הרמטכ"ל ושר ההגנה בבגידה

אחרי שכלי התקשורת ברוסיה קיבלו המלצה שלא לאזכר את קבוצת וגנר בדיווחים שלהם, נמנע גם הנשיא פוטין מלהזכיר אותה בנאום בו הודה אתמול בחום לחיילי הצבא הנלחמים באוקראינה. "הם מונעים מאתנו נשק, במטרה להחליש את קבוצת וגנר"

מנהיג כח וגנר מאשים את הרמטכ"ל ושר ההגנה בבגידה
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

מייסד ומנהיג קבוצת וגנר, ארגון שכירי החרב האימתני שמשתתף באופן פעיל במלחמה במזרח אוקראינה, תקף אתמול (שלישי) בחריפות חסרת תקדים את רמטכ"ל צבא רוסיה הגנרל ולרי גרסימוב ואת שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו.

מנהיג המיליציה, יבגני פריגוז'ין, טוען כי צבא רוסיה מנסה לגנוב מהקבוצה בראשותו את הקרדיט על ההישגים שלה בבאחמוט, שם מתנהלת לחימה עזה מזה מספר חודשים ורוסיה טוענת כי הצליחה להתקדם מעט בכיבוש העיר החרבה.

"הם מונעים מאתנו נשק, במטרה להחליש את קבוצת וגנר", הוא טוען, "הם אוסרים על אספקה אווירית לאנשינו הנלחמים, ולא מאפשרים לנו להצטייד בנשק ובתחמושת. זאת, בזמן שאנחנו מאבדים מאות לוחמים של 'קבוצת וגנר' מדי יום, במסגרת המלחמה שלנו למען שחרור העיר בחמוט".

לדבריו: "המעשים שלהם חמורים מאוד, הם שקולים לבגידה במולדת. זה לא דבר שאפשר לעבור עליו בשתיקה". פריגוז'ין נחשב מקורב מאוד לנשיא פוטין, אבל נראה שבתקופה האחרונה נרשמה הרעה במצב הידידות השוררת בין השניים, כשפרוגוז'ין החל לתקוף בריש גלי את בכירי מערכת הבטחון הרוסי ולהשמיע אמירות שפוטין היה מעדיף שלא יושמעו.

לפי דיווחים שהתפרסמו בימים האחרונים, התקשורת הרוסית קיבלה 'המלצה' שלא לאזכר את קבוצת וגנר בדיווחים שלה על המלחמה באוקראינה, ולהתמקד בדיווחים על פעילותו של הצבא הרוסי. זאת, כדי שלא להאדיר יתר על המידה את מיליציית שכירי החרב של פריגוז'ין, בגלל ההשלכות החמורות שעלולות להיות לכך.

אתמול נשא פוטין את נאומו השנתי המרכזי, המקביל לנאום 'מצב האומה' המקובל בארה"ב, ובמהלכו הודה כמה פעמים לצבא רוסיה ולחייליו, אבל נמנע מלהזכיר את קבוצת וגנר, והתעלם לחלוטין מקיומה ומהחלק הפעיל שהיא נוטלת בלחימה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}