ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
מסתורין באפילה

שר החוץ של בלארוס מת לאחר פגישה עם בכירים רוסיים

שר החוץ של בלארוס נמצא ללא רוח חיים, ימים ספורים לאחר שחזר מפגישה עם פקידים בכירים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בארמני. שר חוץ הוותיק ולדימיר מאקי, בן 64, לקה בהתקף לב כאשר מת בפתאומיות ב-26 בנובמבר

שר החוץ של בלארוס מת לאחר פגישה עם בכירים רוסיים
שר החוץ הבלארוסי מאקי צילום: משרד החוץ הבלארוסי

שר החוץ של בלארוס מת מספר ימים ספורים לאחר שחזר מפגישה עם פקידים בכירים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בארמניה, על פי דיווחים בבלארוס, שר החוץ הוותיק ולדימיר מאקי, בן 64, לקה בהתקף לב כאשר מת בפתאומיות ב-26 בנובמבר, אך כלי תקשורת טוענים שמותו לא היה בדיוק התקף לב.

לפי הדיווח של כלי תקשורת בלארוסי עצמאי 'נאשה ניבה', בציטוט ארבעה מקורות עלומים, מאקי בעל הנטייה הליברלית שפזל למערב, ולא ממש אהב את התמיכה הבלארוסית בפוטין, מת ארבעה ימים לאחר השתתפותו בפסגה מדינית בארמניה.

"חבריו של מאקי אומרים שהוא היה מוטרד עד כאב מהתמוטטות הדרך שהוא הוביל". הרודן הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו שאף להחליף את מאקי, ששימש כדיפלומט הבכיר שלו מאז 2012 ושאף לחזק את היחסים עם המערב, אם כי לא ברור אם זה היה בהוראת מוסקבה. "לאחרונה נמנעה ממנו גישה ללוקשנקו", אמר עמיתו של מייקי, בעילום שם. "זה היה מאוד מורגש עבורו".

מכריו של מאקי מספרים שהוא התעצבן עד כאב שהדרך שלו נכשלה, לעתים קרובות אף הרגיש מיותר, ולפעמים פשוט "לא היה מונח במקום". ערב המלחמה מול אוקראינה הוא הודיע על נסיגת הכוחות הרוסיים משטחה של בלארוס לאחר תרגילים צבאיים. אך כמה ימים לאחר מכן, החלה המלחמה העקובה מדם משטחה של בלארוס. מייקי גם ידע שהנשיא אלכסנדר לוקשנקו החל לבחון מקרוב את המועמדים להחליפו.

בלארוס מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מוות מסתורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}