כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
בכיותיו ותחנוניו לא הועילו

מזעזע: המאבטחים גזרו את רצועות התפילין של הרב

אנשי הבידוק הביטחוני בנמל התעופה הבינלאומי בירדן, גזרו את התפילין של הרב משה חליווה מדובאי, משום שנשא עימו תפילין בתיק היד ולא בתא המטען. למרות בקשותיו, הירדנים התעקשו לגזור את הרצועות לנגד עיניו

מזעזע: המאבטחים גזרו את רצועות התפילין של הרב
התפילין החתוכות צילום: באדיבות המצלם

אנשי ביטחון אנטישמיים בנמל התעופה הבינלאומי בעמאן, בירת ירדן, גזרו את רצועות התפילין שנשא הרב משה חליווה, רבה של הקהילה הספרדית בדובאי. הרב היה בטיסת המשך מישראל לאבו דאבי, דרך עמאן.

כשנחת בנמל התעופה הירדני, החרימו הירדניים את התפילין, במהלך הבדיקות הביטחוניות ואחרי כשעה וחצי של ויכוחים, וחרף הפצרותיו של הרב כי מדובר בחפץ קדוש, הם גזרו את רצועות התפילין לנגד עיניו והחזירו לו את הבתים, כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

"הרגשתי לא נעים, בכיתי. התחננתי, הסברתי להם שזה דבר קדוש" סיפר הרב לאייכנר והוסיף, "אמרו לי שאם זה היה במזוודה שנכנסת לבטן המטוס זה היה בסדר, אבל אסור לי לקחת את זה בתיק היד למטוס כי זה כמו 'חבל' וזה מסוכן. אחד מהם סימן בידו שאני עלול לחנוק מישהו".

הרב סיפר: "אמרתי שאני טס בכל העולם. יש אלפי יהודים שטסים בעולם ומעולם לא השתמשו בדבר קדוש כדי לחנוק מישהו. הסברתי להם שזה עולה הרבה כסף וזה דבר קודש. אמרתי שאני אחזור לתל אביב עם התפילין", אבל דבר לא עזר. 

הרב סיפר כי דרשו ממנו ללכת ולהשאיר אותן. "שוב התחננתי ובכיתי: אז תחתכו את הרצועות ותנו לי לשמור את הבתים. זה קדוש. אין שום סיכון ביטחוני בבתים". הרב אמר כי זה זה הזכיר לו תמונות של סוף שנות ה-30 באירופה, שם חתכו את הפאות.  "היה הפחד שאיימו לקרוא למשטרה". לדבריו מדובר באירוע אנטישמי: "מול אנשי הביטחון הרגשתי אנטישמיות. אפילו את הבתים הם סירבו לתת לי", לבסוף הוחזרו לו הבתים ללא הרצועות.

ירדן תפילין דובאי אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד