כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
מגמה להחדיר נורמות חדשות

רבה של מודיעין עילית בעקבות הפיגועים: "אברך לא מחזיק נשק"

הגר"מ קסלר נשא דברים לאחר הפיגוע בנווה יעקב וקבע שלאברכים אין להחזיק נשק; "אין כל קשר בין אם הנפגעים נשאו נשק או לא, לפעמים הנשק שהיה בידי הערבי לא פעל, ולפעמים לגבי א' הוא פעל ואצל השני הוא נעצר, וכן המאבטחים, לפעמים ירו באוויר והמחבל המשיך בדרכו"

רבה של מודיעין עילית בעקבות הפיגועים: "אברך לא מחזיק נשק"
הגאון רבי מאיר קסלר צילום: שוקי לרר

רבה של העיר מודיעין עילית, הגאון רבי מאיר קסלר, נשא דברים בבית מדרשו לאחר הפיגוע שהתרחש בצומת רמות בערב שבת לפני שבוע וחצי והתייחס לנשיאת נשק בעקבות המצב הביטחוני הרגיש. 

הרב סיפר כי א' מתושבי העיר התקשר אליו והציג את עצמו כאברך שיש ברשותו נשק מחת עברו, והוא שואל האם מותר או ראוי לשאת את הנשק בשבת, "שאלתי אותו", סיפר הרב קסלר, "מה קרה?" והוא התחיל לומר שאומרים שהערבים מנצלים את המציאות שהציבור החרדי איננו נושא נשק ולכן הם מנסים לפגוע דווקא בחדרים ובמיוחד בשבת.

"כשהתחלתי להסביר לו שהמציאות מוכיחה שאין קשר בין הדברים ענה שהוא אברך ואינו יודע מכל הידיעות הללו, עניתי לו אם אתה אברך, אברך לא נושא נשק", אמר הרב קסלר.

בהמשך הסביר הרב קסלר וניתח את הפיגועים שאירעו בתקופה האחרונה, "אין כל קשר בין אם הנפגעים נשאו נשק או לא, לפעמים הנשק שהיה בידי הערבי לא פעל, ולפעמים לגבי א' הוא פעל ואצל השני הוא נעצר, וכן לגבי המאבטחים, לפעמים ירו באוויר והמחבל המשיך בדרכו והרג כמה יהודים, או שנאלמו דום ולא הגיב". 

הרב קסלר אמר כי יש להראות קבל עם ועדה שהקב"ה שולחם והכל נעשה בהשגחה פרטית מדוקדקת, אותו מחבל בנווה יעקב נמנע מלירות באלו ולא נמנע מאחרים, ההנחה הזו שערבים פוגעים דווקא בחרדים משום שהם אינם נושאים נשק יש בה שתי סכנות. א. שסברא זו עלולה לגרום שנפטור את עצמנו מחשבון נפש מדוע ה' עשה לנו ככה. ב. מאחורי טענה זו מסתתרת מגמה להחדיר לתוכנו נורמות חדשות שיש להם השלכות רוחניות רחבות.

את דבריו סיכם כי אנחנו יוצאים מתוך הנחה ברורה שהקב"ה תובע אותנו יותר מאשר את האחרים והביא בם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כי כל המאורעות בעולם מטרתם לעורר את יראי השמים להתחזק שהרבי האחרים מופקעים לגמרי. 

בהמשך דבריו דיבר על גוש הימין חרדים ואמר כי כי נוצרה אשליה שהציבור החרדית הגיע אל המנוחה והנחלה שהכל בידינו, ואפשר לבקש כל תקציב שנרצה ולחוקק כל חוק שימנע מהבג"ץ להתערב ואין הבטחה שאחרי שיחוקקו את פסקת ההתגברות אין שום בטחון שלא יבטלו את אותם חוקים, אבל עצם הביטחון בממשלת ימין מלא מלא כלשונם של הקיצוניים המשיחיים ההזויים הוא דבר פסול. 

נשק הרב מאיר קסלר פיגוע הדריסה בשכונת רמות רישיון נשק נשיאת נשק אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד