כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024

הטעו צרכנים וישלמו ביוקר: סוכנות הביטוח תשלם מאות אלפי שקלים

בית המשפט דחה ערעור שהגישה סוכנות ביטוח כנגד עיצום בסך של כמיליון ש"ח שהטילה עליה רשות שוק ההון בגין תהליך שיווק לקוי והטעיה בהליכי משיכה של כספי פנסיה

הטעו צרכנים וישלמו ביוקר: סוכנות הביטוח תשלם מאות אלפי שקלים
שטרות כסף/שקלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פעולות האכיפה כנגד גורמים המעודדים משיכת כספי פנסיה בניגוד לדין: בית המשפט דחה ערעור שהגישה סוכנות מיי אדווייס כנגד הרשות על קנס בסך 981,360 שקלים שהוטל עליה בגין הטעיה והליך שיווק לקוי אגב משיכה של כספי פנסיה. 

מיי אדווייס סוכנות לביטוח (2018) בע"מ היא סוכנות הפועלת בתחום החיסכון הפנסיוני. בשנתיים האחרונות הועברו לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון למעלה מ-30 פניות ציבור נגד אופן פעילותה של הסוכנות, אשר עודדה חוסכים למשוך את כספי הפנסיה שלהם, בשורה של פרסומים מטעים, מהם השתמע כי בעקבות שינוי שחל בהוראות נפתחה בפניהם האפשרות לפדות את כספי הפנסיה גם במצבים שבהם עדין מתקיימים יחסי עובד-מעביד. 

ממסרים שנכללו בפרסומים של הסוכנות עלה שכעת ניתן לפדות את כספי הפנסיה בלי לצאת מהבית, באופן קל ומהיר, למשל כדי לממן רכישת אוטו חדש או לכל צורך אחר, ובניגוד להוראות הדין שדורשות כי הליך השיווק הפנסיוני יעשה תוך התאמת ההמלצות לכל לקוח ולקוח, בהתחשב במאפייניו. 

מהבדיקה שערכה הרשות עלה שבשנים 2020-2021 סייעה הסוכנות, שבבעלותם של מיכאל רזניק ואריה לין קפולסקי, במשיכת למעלה מ-50 מיליון שקלים מחסכונות הפנסיה של הלקוחות שפנו אליה, ללא שהציגה בפניהם באופן ברור את המשמעויות של המשיכה על החיסכון הפנסיוני שלהם, את העובדה שיאלצו לשאת בתשלום המס בגובה 35% מסכום המשיכה ואת העמלה הגבוהה שנדרשו לשלם לחברה. 

מהתלונות עלה כי הלקוחות גילו להפתעתם כי לאחר הפידיון נותרו עם כ-50% מהסכום, לאחר ניכוי הסכומים לצורך תשלום מס ועמלות לחברה. לנוכח התנהלות הסוכנות, ביוני 2022 הטילה הרשות עיצום כספי בסך 981,360 ש"ח על הסוכנות.

הסוכנות פנתה לבית המשפט בבקשה לערער על העיצום הכספי שהוטל עליה. ביום 7 בפברואר 2023 בית המשפט דחה את הערעור תוך חיוב המערערת בהוצאות.

בית המשפט קיבל את טענות הרשות ובחר שלא להתערב בהחלטתה ואף ציין בפסק הדין את חומרת ההפרות שבוצעו על ידי הסוכנות.

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פועלת במגוון דרכים כלפי פעולות הפוגעות בציבור החוסכים. בפרט הרשות פועלת למיגור התופעה של בעלי רישיון וגורמים אחרים שאינם בעלי רישיון שמשדלים חוסכים למשוך את כספי החיסכון הפנסיוני שלהם שלא כדין, תוך פגיעה חמורה בפנסיה של הציבור ותוך גביית עמלות אשר מגיעות לכדי אלפי שקלים וללא ביצוע הליך ייעוץ או שיווק פנסיוני כנדרש בהתאם להוראות הדין. הרשות תמשיך במדיניות האכיפה שלה כנגד פעולות הפוגעות בציבור החוסכים.

 

קנס כספי הטעיית צרכנים עושק לקוחות סוכנות ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד