כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
'עושק וסחיטה באיומים'

כך פעלה השיטה: 'נוכל הפייסבוק' נעצר על חם בכביש 4. צפו

לאחר שהוגש לאחרונה כתב אישום נגד חשוד בגין הונאה, המשטרה עצרה שוב את הנאשם בעבירות הונאה שביצע תוך הפרת מעצר בית ובעת הליך משפטי המתנהל נגדו בימים אלו בגין עבירות דומות שביצע, בין היתר כלפי אנשים עם מוגבלות | בעת מעצרו נתפסו חומרים החשודים כסמים ועפ"י החשד נהג תחת השפעת סמים

כך פעלה השיטה: 'נוכל הפייסבוק' נעצר על חם בכביש 4. צפו
פעילות המשטרה צילום: משטרת ישראל

הציע הלוואות ברשת החברתית 'פייסבוק' ונטל את הכסף לכיסו: ראשיתה של הפרשה בתלונה שהוגשה במשטרה מאשה עם מוגבלות, על כך שביקשה לקחת הלוואה חוץ בנקאית ונפלה קורבן למעשה עוקץ.

עפ"י התלונה, האשה הכירה את החשוד בקבוצת פייסבוק "הלוואות בין חברים", שם הציע לה סיוע בקבלת הלוואה במסווה של מימון רכישת רכב, כשבפועל לא תקבל את הרכב אלא את הכסף המיועד לכאורה לרכישת הרכב. בעקבות תלונה זו ותלונות נוספות שהתקבלו נגד החשוד בגין הונאות דומות שביצע נגד אוכלוסיות מוחלשות בשיטה דומה, נפתחה חקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים.

תיעוד המעצר/משטרת ישראל

החשוד (41, תושב ראשל"צ) היה דרוש לחקירה במשטרה, ולפני כחצי שנה נעצר במהלך בדיקה שגרתית של משטרת התנועה במרכז הארץ. לאחר מעצר החשוד, הוא נלקח לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים. עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגד החשוד, בשנה שעברה הוגש נגד החשוד כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה, עושק וסחיטה באיומים ע"י הפרקליטות בבימ"ש מחוזי בירושלים. במקביל נשלח החשוד למעצר בית עד לתום ההליכים המשפטיים. 

בעוד מצוי הנאשם בעיצומו של הליך משפטי המתנהל נגדו, לאחרונה התברר לחוקרי המשטרה של מחוז ירושלים כי החשוד ממשיך בביצוע עבירות דומות בשיטה דומה. עפ"י החשד, הנאשם איתר ברשתות החברתיות אנשים נוספים המצויים בקשיים כלכליים המעוניינים ליטול הלוואות. מחקירת המשטרה עלה כי הנאשם ניצל את חולשתם ויצר עמם קשר ברשתות החברתיות, הפעם תוך שהוא מתחזה לאדם אחר (בשם: אריק אברמוב). 

כך החשוד קיבל משלושת הקורבנות אותם עקץ, פרטים של כרטיסי אשראי שבהם השתמש לצרכיו האישיים, כשהקים על שמם הלוואות וקנה בכספים אלו רכבי יוקרה שאותם מכר ונטל את הכסף לכיסו. כל זאת, עפ"י החשד תוך הפרות מעצר הבית שבו הוא נמצא בימים אלו. מהחקירה במשטרה עולה כי הונאות אלו שבוצעו לאחרונה הינם בהיקף של למעלה ממיליון ₪.

היום (ראשון) בפעילות של בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים, נעצר החשוד בכביש 4 כשהוא נוסע ברכב ומפר את תנאי המעצר הבית שנקבעו לו. בנוסף בעת מעצרו, עפ"י החשד נהג ברכב תחת השפעת סמים. בחיפוש שביצעו השוטרים ברכבו אותר חומרים החשודים כסם מסוג קוקאין ומסוג קנאביס. 

לאחר מעצרו החשוד נלקח לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים. מחר צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו בבימ"ש, זאת לטובת מיצוי החקירה והדין עם החשוד בגין מעשי העוקץ הנוספים שביצע וכן בגין החזקת סמים נהיגה תחת השפעת סמים.

רפ"ק אלי ליבקינד מ' יחידת ההונאה של מחוז ירושלים מציין: "מדובר בנאשם שניצל את מצוקותיהם של אזרחים שנמצאים בקשיים כלכליים. גם לאחר שהוגש נגדו כתב האישום וההליך המשפטי בעניינו מתנהל בימים אלו, הנאשם לא שינה את דרכיו וחיפש אחר קורבנות נוספים. חוקרי ההונאה פעלו לאיתורו וימשיכו בביצוע פעולות החקירה הנדרשות על מנת למצות עמו את הדין בגין מעשי ההונאה הנוספים שביצע. לצד זאת אנו קוראים לציבור לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים בעת העברת פרטי אשראי ולהימנע מבקשת הלוואות מגורמים לא מוכרים ולא מוסמכים זאת בכדי למנוע מגורמים עברייניים להשיג את מבוקשם".    

 

 

הונאה עוקץ הלוואות עוקץ הלוואות רשתות חברתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד