כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
הורד בדרגה

מאבטח של אישיות יהודית שלח הודעות נאציות בקבוצה של המשטרה

בלש גרמני שנשכר כדי להגן על חייו של דמות יהודית בעלת חשיבות בגרמניה, הורד בדרגה לאחר ששלח הודעות אנטישמיות - נאציות בקבוצת וואטסאפ של המשטרה. "האמון הושמד באופן בלתי הפיך"

מאבטח של אישיות יהודית שלח הודעות נאציות בקבוצה של המשטרה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בלש גרמני שנשכר כדי להגן על חייו של דמות יהודית בעלת פרופיל גבוה הורד בדרגה לשוטר פשוט בשל שליחת מסרים אנטישמיים ופרו-נאציים רבים. איומים הולכים וגוברים מצד הימין הקיצוני בגרמניה גרמו לכך ששרלוט קנובלוך, בת 90, נשיאת הקהילה היהודית של מינכן ובוואריה עילית ולשעבר יו"ר המועצה המרכזית ליהודים בגרמניה, נזקקה לעתים קרובות לשני שומרי ראש בעת השתתפות באירועים.

אבל האדם שנשכר כדי להגן עליה בשנים האחרונות, בלש ממינכן, מייקל ר', ששמו מוגן על פי חוקי הפרטיות של גרמניה, שלח הודעות אנטישמיות בקבוצת וואטסאפ פנימית של המשטרה עם שבעה שוטרים נוספים.

בשבוע שעבר, שופט בבית המשפט לעניינים מינהליים במינכן הורה על הורדתו בדרגה, אך משטרת מינכן מסרה שהיא רוצה לפטר את השוטר לגמרי.

"האמון הושמד באופן בלתי הפיך", נכתב. כשהיה שומר הראש שלה, מייקל ר', בן 43, היה חותם את ההודעות שלו במילים "זיג הייל", ופעם אמר שהוא מעדיף לפגוש את הבוס שלו בדכאו, לא אושוויץ או פלוסנבורג, מכיוון שזה אומר שהוא יחזור הביתה מוקדם יותר.

הוא שלח הודעה לעמיתיו במשטרה בה סיפר על אהדתו לנאצים, בטקסט אחר הוא כתב שבזכות הקורונה "נוכל לפתוח שוב מחנה ריכוז". ובסדרה של הודעות קוליות, האיש, שהיה גם שומר ראש של מפורסמים נוספים, חיקה גם את היטלר.

עורך דינו מייקל גימפל אמר שהוא חיפש "מוצא מילולי" מעבודתו, והכחיש שהוא אנטישמי. בהצהרה אמרה קנובלוך: "נחרדתי לגלות את ההאשמות נגד שומר ראש לשעבר, שככל הנראה השמיע הערות אנטישמיות ושנאה גם בשיחות עם עמיתים, כך לפי העדות בבית המשפט" כפי שהובאה בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

"למרות שהמשימה הספציפית הזו התרחשה לפני זמן מה, החדשות על העבירות שלו השפיעו עליי ברמה מאוד אישית, שכן היא נוגעת לא רק לביטחוני שלי, אלא ליחסי עם המשטרה כולה".

"בדמוקרטיה המשטרה יכולה לעשות את עבודתה כי האזרחים נותנים בה אמון. בצעירותי, יהודים היו משייכים את מדי המשטרה לא לבטיחות אלא להיפך, לסכנת חיים".

עם זאת, היא גם אמרה שאמנם האמון שלה לא היה במקום במקרה זה, אבל זה לא שינה את מערכת היחסים שלה עם השוטרים שמגנים עליה היום. אני יודעת ומעריכה את מה שהם ממשיכים לעשות בשבילי. הם נשפטים על פי עבודתם שלהם, לא על פי מעשיו של עמית לעבודה עם מצפן מוסרי שבור ללא תקנה".

היא הוסיפה כי היא אסירת תודה למשטרת מינכן על "תגובתה הנחרצת להתנהלות הפסולה שהפגין השוטר המדובר, ואני נותרת בתקווה שמנגנוני הבקרה הפנימיים של המשטרה ימשיכו להוכיח את יעילותה בעתיד. רק על ידי הבטחת הסטנדרטים הגבוהים הללו, המשטרה יכולה לשמר ביעילות את האמון - במקום להרוס אותו".

קנובלוך, לשעבר סגנית נשיא הקונגרס היהודי העולמי, זכתה לאזרחית כבוד של מינכן בשנת 2005 על תרומתה לחיים היהודיים בעיר. ובשנת 2014, היא זכתה לראשונה אי פעם בפרס השירות הנכבד של פרסי ההיסטוריה הגרמנית-יהודית של אוברמאייר.

אבל היא גם חוותה השפלה פומבית בגרמניה. במכתב פתוח לעיתון Mindener Tageblatt, ביולי 2009, כתבה מכחישת השואה אורסולה האברבק ש"אסור לה להתערב בענייני פנים גרמניים".

"אתם לא חייבים לחיות בגרמניה - בארץ המרושעת הזו, שבה, כמו שאתם אומרים, שישה מיליון מכם הושמדו בגז, הכינו את עצמכם ליום האמת. זה קרוב ובלתי ניתן לעצירה".

וואטסאפ נאצים משטרת גרמניה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד