כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
כשלון בשדה הקרב

הצבא הרוסי איבד כמעט מחצית מהטנקים שלו

צבא רוסיה איבד כמעט מחצית מהטנקים המרכזיים שלו. כך מעריכים אנליסטים. מומחים אומרים שלרוסיה יש מספר רב של דגמים מתקופת המלחמה הקרה באחסון, כך שתוכל להמשיך במלחמה באוקראינה לזמן מה

הצבא הרוסי איבד כמעט מחצית מהטנקים שלו
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

על פי ההערכות של מומחים, צבא רוסיה איבד כמעט 40% מצי הטנקים שלו לפני המלחמה לאחר תשעה חודשי לחימה באוקראינה, כך לפי צוות חשיבה מומחה מהמכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים IISS האמריקאי.

על פי הדו"ח קרוב ל-50% מהטנקים המרכזיים המשמשים בלחימה נהרסו, וקרוב ל-40% מהטנקים הקלים יותר, מה שמאלץ את רוסיה להגיע לטנקים מתקופת המלחמה הקרה, שלא מצליחים לעשות את העבודה. על פי ההערכות, מספר הטנקים של אוקראינה גדל בגלל המספר שהיא החרימה לרוסים וקיבלה אספקת טנקים מהתקופה הסובייטית מבעלי בריתה המערביים.

ג'ון צ'יפמן, יו"ר צוות החשיבה, אמר לעיתון ה'גארדיאן' כי המלחמה הייתה "כישלון מדיני וצבאי עבור רוסיה", והדגיש את החסרונות בהנהגה ואת הליקויים בתחמושת שלה, למרות מאמצי המודרניזציה של הקרמלין.

"הפעולות של רוסיה בשנה האחרונה העלו שאלות לא רק לגבי כשירותה של המנהיגות הצבאית והצבאית הבכירה שלה, אלא גם לגבי לכידות הפיקודית", אמר. הנתונים של צוות החשיבה מבוססים ברובם על תמונות ממל"טים, לוויינים ומשדה הקרב, החל מתחילת המלחמה ועד סוף נובמבר האחרון.

רוסיה ספגה אבדות כבדות בתחילת המלחמה, במיוחד בהתקפה המוצלחת של אוקראינה, שבה הושמדו מספר רב של טנקים וכלי רכב משוריינים שנעו בשיירה בכבישים מצפון לבירה. רבים אחרים נתפסו או נגררו על ידי טרקטורים כשהתקיפה נכשלה, בינתיים האוקראינים מתארגנים לקראת התקפה רוסית גדולה, לפחות 200,000 בני אדם נהרגו או נפצעו משני הצדדים.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}