ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הפרעה קשה בנשימה

בוצע ניתוח נדיר בתינוק בן 4 חודשים

במרכז הרפואי צפון בוצע ניתוח נדיר בתינוק בן 4 חודשים. התינוק שסבל מסטרידור והפרעה חמורה בנשימה, נזקק לניתוח בגרון שהתבצע ללא החדרת צינור הנשמה לקנה הנשימה וכאשר התינוק נושם עצמונית במהלך כל הניתוח. הניתוח עבר בהצלחה והתינוק שוחרר לביתו 4 ימים לאחר הניתוח

בוצע ניתוח נדיר בתינוק בן 4 חודשים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pixabay

החודש בוצע לראשונה במרכז רפואי צפון (פוריה) ניתוח נדיר בתינוק בן ארבעה חודשים בלבד. התינוק סבל מסטרידור ומאמץ נשימתי שהחלו מספר ימים לאחר לידתו עקב הפרעה קשה בזרימת האוויר דרך הגרון שדרשה התערבות ניתוחית בגרון.

ההפרעה ממנה סבל התינוק נובעת מתמט של סחוסי הגרון אשר בד"כ לא דורשת ניתוח והיא חולפת בהדרגה במהלך הגדילה. רק באחוז קטן מאד מהתינוקות אצלם ההפרעה מלווה במאמץ נשימתי קשה, הפרעה בחימצון ולעיתים קרובות גם עיכוב משמעותי בגדילה, נדרשת התערבות ניתוחית.

ד"ר גדי פישמן מנהל תחום אף אוזן גרון ילדים שביצע את הניתוח סיפר: "התינוק הגיע למרכז הרפואי עם סטרידור, מאמץ נשימתי ואירועים קצרים של כחלון בפנים. האבחנה נעשתה בבדיקה אנדוסקופית במרפאה והתינוק אושפז בטיפול נמרץ ילדים להשגחה צמודה והערכה של מצבו. נערכנו ביחד עם צוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים, מחלקת ההרדמה וצוות חדר ניתוח לבצע את הניתוח למחרת בבוקר. הניתוח בוצע בהרדמה כללית, ללא החדרת צינור הנשמה לקנה הנשימה וכאשר התינוק נשם עצמונית לכל אורך הניתוח, זאת על מנת לאפשר חשיפה טובה של הגרון ודיוק של ההתערבות הניתוחית הדרושה. הניתוח עבר בהצלחה והתינוק שוחרר מביה"ח 4 ימים לאחר הניתוח".

ד"ר פישמן הדגיש שביצוע של ניתוח כזה בדרכי האוויר של התינוק התאפשר הודות למיומנות גבוהה ביותר של המרדימים ד"ר עבוד ועמיתיו ממחלקת ההרדמה ושיתוף פעולה הדוק עם צוות חדר ניתוח וצוות טיפול נמרץ ילדים. מנהל המרכז הרפואי ד"ר ארז און: "הניתוח הייחודי הוא הישג נוסף בשירות הרפואי המוענק במרכז הרפואי צפון, ואני מודה לצוות שלנו על עבודתו המצויינת".

בית חולים פוריה תינוק נשימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד