א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
המבנה ייהרס

בית המשפט: ליישם החלטה המגדירה את אזור קברו של רבי נחמן כאתר מורשת

בית המשפט המחוזי בקייב הורה ליישם החלטת ממשלה המגדירה את אזור קברו של רבי נחמן מברסלב כאתר מורשת היסטורי לאומי. על פי החלטת בית המשפט פעולות הריסת המבנה יבוצעו על ידי היזם ועל חשבונו

בית המשפט: ליישם החלטה המגדירה את אזור קברו של רבי נחמן כאתר מורשת
ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן צילום: פלאש 90

בהמשך להחלטת הממשלה הקובעת כי אתר קברו של רבי נחמן מברסלב הינו מקום מורשת היסטורי לאומי מוגן, החלו רשויות הממשל במכלול פעולות להגנה על האזור בהם גם אכיפה נגד עבירות בניה באזור המוגן.

בהתאם לחוק להגנה ושימור אתרי מורשת היסטוריים, בית המשפט המחוזי בקייב הורה על הריסת בניין ברחוב פושקינה שהוקם ללא היתרי בנייה וללא האישורים הנדרשים כחוק ובתוך תחומי אזור השימור.

על פי החלטת בית המשפט בקייב פעולות הריסת המבנה יבוצעו על ידי היזם ועל חשבונו.

כזכור לפני כשנה וחצי דוברות משטרת מחוז צ'רקס פרסמה כי המשטרה האזורית בשיתוף ה-SBU (השירות החשאי באוקראינה) עברו לשלב חקירה גלוי בעניין פרשיית זיוף והונאה באומן שכללה השתלטות על קרקעות בבעלות המדינה באמצעות זיוף מסמכים ומכירת הקרקעות למשקיעים.

במהלך חקירה גם נחשף כי קבוצת בכירים לשעבר ובהווה בשלטון המקומי עסקו בשיטתיות במשך שנים בזיוף מסמכים בדרכים שונות לרבות זיוף מסמכי החלטות שניתנו לכאורה על ידי הרשויות המקומית, באמצעות מסמכים אלו פורעי החוק הצליחו להעביר קרקעות מדינה לרשותם כאשר לאחר מכן הקרקעות נמכרו למשקיעים.

בחקירה התברר כי בכירים בשלטון המקומי לשעבר וביניהם גם כאלו שעדיין נמצאים בתפקידי מפתח, העבירו לבעלותם באמצעות מסמכים מזויפים קרקעות באזורים הסמוכים לציון רבי נחמן מברסלב באומן ולאחר מכן הציעו את הקרקעות למכירה למשקיעי נדל"ן יהודים תוך הצגת מצג שווא כי יש להם הזדמנות להשקעה רווחית סמוך לקברו של רבי נחמן.

אומן ברסלב קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד