א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
המשטר מסייע לרוסיה

איראן הבריחה מל"טים באמצעות סירות וחברת תעופה ממשלתית

איראן הבריחה מל"טים לרוסיה באמצעות סירות וחברת תעופה ממשלתית, כך חושפים מקורות. לפחות 18 מל"טים חמושים ארוכי טווח נמסרו לרוסים לאחר ביקור בכירים רוסים בטהרן בנובמבר האחרון

איראן הבריחה מל"טים באמצעות סירות וחברת תעופה ממשלתית
מל"טים איראניים צילום: Iran international

איראן השתמשה בסירות ובחברת תעופה אזרחית בבעלות המדינה כדי להבריח סוגים חדשים של מל"טים חמושים ארוכי טווח מתקדמים לרוסיה לשימוש במלחמתה באוקראינה, כך חשפו מקורות במדינה במזרח התיכון לעיתון 'הגארדיאן'.

לפחות 18 מהמל"טים נמסרו לצי של רוסיה לאחר שקצינים וטכנאים רוסים ערכו ביקור מיוחד בטהראן בנובמבר האחרון, שם הוצגו להם מגוון הטכנולוגיות שמייצרת איראן.

באותה הזדמנות, המשלחת הרוסית שמנתה עשרה בני אדם בחרה שישה מל"טים של מוהאג'ר-6, בעלי טווח של כ-200 ק"מ ונושאים שני טילים מתחת לכל כנף, יחד עם 12 מל"טים מסוג שאהד 191 ו-129, שיש להם גם יכולת תקיפה עוצמתית.

בניגוד למל"טים המוכרים יותר מסוג שהאד 131 ו-136, שנעשה בהם שימוש רב על ידי רוסיה בתקיפות נגד מטרות אוקראיניות והם מל"טים מתאבדים, המל"טים המשוכללים שנמסרו לאחרונה מתעופפים גבוה יותר נועדו לשחרר פצצות ולחזור לבסיס ללא פגע.

בינתיים רוסיה מתמודדת עם מחסור הולך וגובר בטילים, ובשל כך רוסיה פנתה לאיראן וגם לצפון קוריאה כדי לחדש את המלאי שלה. רבים באוקראינה חוששים שרוסיה מתכננת לפתוח במתקפה גדולה בסביבות יום השנה למלחמה בעוד פחות משבועיים.

ארה"ב, בריטניה וממשלות מערביות אחרות עוקבות בקפידה אחר שיתוף הפעולה של קניית נשק בין רוסיה לאיראן. רוסיה גם ביקשה לקנות טילים בליסטיים, אם כי אין ראיות לכך שטהרן הסכימה לשלוח אותם.

רוב המל"טים שנשלחו לרוסיה נאספו בחשאי על ידי כלי שיט איראני מבסיס בחופי הים הכספי ולאחר מכן הועברו בים לסירת חיל הים הרוסי. אחרים נשלחו בחברת תעופה איראנית בבעלות המדינה.

איראן יושבת על הגבול הדרומי ורוסיה על הגבול הצפון-מערבי של הים הכספי, אזור המים הפנימי הגדול בעולם, מה שהופך את ההעברה הפיזית בין מדינות בעלות הברית לפשוטה יחסית. איראן שלחה גם טכנאים למוסקבה כדי לסייע בהפעלת המל"טים.

המל"טים יוצרו באותו מפעל צבאי בעיר איספהאן שהותקף ב-28 בינואר על פי דיווחים זרים בידי מל"ט ישראלי.

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד