כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חזרו בטיסה פרטית

איום ביטחוני משמעותי: משלחת החילוץ לטורקיה שבה לארץ

אנשי 'איחוד הצלה' עוזבים את טורקיה לאחר שישה ימים בשטח בשל מה שהוגדר כ"איום ביטחוני משמעותי" כך הודיע הארגון. "ההחלטה התקבלה בעקבות הערכת מצב משותפת עם ראשי פיקוד העורף ויחידות האיתור וההצלה שהתקיימה במוצאי שבת", מסרו בכירים בארגון

איום ביטחוני משמעותי: משלחת החילוץ לטורקיה שבה לארץ
חילוץ בטורקיה צילום: איחוד הצלה - יחיאל גורפיין

באיחוד הצלה הודיעו כי המתנדבים עוזבים את טורקיה עקב איום ביטחוני 'מיידי'. רשת CNN ציטטה את מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק ואת דב מייזל סמנכ"ל הארגון: "קיבלנו מידע מודיעיני של איום קונקרטי ומיידי על המשלחת הישראלית ועלינו לשים את אבטחת הצוות שלנו במקום הראשון". עוד נאמר: "ידענו שיש רמה מסוימת של סיכון בשליחת הצוות שלנו לאזור זה של טורקיה, שנמצא קרוב לגבול סוריה, אבל נקטנו בצעדים הדרושים כדי להפחית את האיום למען משימת הצלת החיים שלנו".

בדיווח נאמר כי ההחלטה התקבלה בעקבות "הערכת מצב משותפת עם ראשי פיקוד העורף ויחידות האיתור וההצלה שהתקיימה במוצאי שבת". בשל מהירות יציאתה של הקבוצה ו"היעדר מטוסים זמינים", מרים אדלסון - אלמנתו של הפילנתרופ האמריקני המנוח שלדון אדלסון, תרמה את מטוסה הפרטי שלה כדי להטיס את הצוות בחזרה לישראל.

"אנו גאים מאוד במה שהצוות שלנו השיג תוך ימים ספורים, בסיוע חילוצם של 15 אנשים בשיתוף פיקוד העורף, יחידות האיתור וההצלה של ישראל, כוחות החילוץ המקומיים והצלב האדום הטורקי". צוטט מייזל. "אני רוצה להודות לד"ר אדלסון על שעזרה לנו להחזיר את האנשים שלנו במהירות ובבטחה".

מטעם משלחת איחוד הצלה לטורקיה נמסר: "עקב פרסומים קודמים היום בדבר הנסיבות בשלהם חזרה משלחת איחוד הצלה מפעילותה המסורה באזור האסון בטורקיה, אנו מבקשים להבהיר: מתנדבי איחוד הצלה פעלו ללא לאות למען הצלת חיי אדם מבין ההריסות באזור האסון בטורקיה, וקיבלנו על כך שבחים רבים מהתושבים המקומיים ומאנשי השלטון בטורקיה. הפעילות נעשתה בשת"פ מלא עם גורמי החוץ הישראלים, הטורקים, פיקוד העורף והקהילה היהודית בטורקיה".

"לאחר הערכות מצב בהן התברר לצערנו כי אפסו הסיכויים להציל חיי אדם נוספים, הוחלט פה אחד על חזרת המשלחת לארץ. ביממה האחרונה היו כמה מקרים נקודתיים של אזרחים שאיבדו את כל חייהם, והוציאו את זעמם על כלל כוחות החילוץ במקום. בשום שלב, לא היה איום ביטחוני כל שהוא על חברי המשלחת בכלל ועל היותם ישראלים בפרט. מתנדבי איחוד הצלה והנהלת הארגון ימשיכו לתת מענה מציל חיים והומניטרי בארץ ובעולם בכל מקום בו יהיה צורך בכך ובהתנדבות מלאה. בימים הקרובים נערכים באיחוד הצלה להוציא מטוס נוסף של סיוע רפואי והומניטרי לאזור האסון בטורקיה".

 

 

 

איחוד הצלה CNN חילוץ והצלה רעידת אדמה בטורקיה התרעה ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד