כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הקהילה עזבה

צפו: מצבם של בתי הכנסת אחרי רעידת האדמה בטורקיה

מצבם של בני הכנסת באזור רעידת האדמה בטורקיה יחסית בסדר. אחד מבתי הכנסת זקוק לשיפוץ. הקהילה היהודית לעת עתה עברה לאיסטנבול עד שיוחלט אחרת

צפו: מצבם של בתי הכנסת אחרי רעידת האדמה בטורקיה
בית הכנסת בגזיאנטפ צילום: באדיבות המצלם

רעידת אדמה בטורקיה גבתה את חייהם של ראש הקהילה היהודית העתיקה באנטקיה, שאול ג'נודי, ורעייתו פורטונה, הם נספו באסון הנורא שגבה את חייהם של כ-28,000 איש בטורקיה ובסוריה עם חשש שהמספרים עוד יעלו, וקרוב ל-100,000 פצועים, בתי הכנסת באזור רעידת האדמה עומדים על תילם, אך אחד מהם זקוק לשיפוץ.

בית הכנסת הסדוק בקיליס
בית הכנסת בקיליס זקוק לשיפוץ, הקירות סדוקים כפי שאפשר לראות בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים'. בית הכנסת בגזיאנטפ עומד על תילו ונראה במצב טוב. בית הכנסת בקיליס כאמור, זקוק לשיפוץ, אך עומד על תילו. הקהילה היהודית הקטנה של אנטקיה עברה לאיסטנבול, עד שיוחלט אחרת.

הרב מנחם מנדל חיטריק, רבה הראשי האשכנזי של טורקיה היה במקום האסון מיד לאחר הרעידה, ביחד עם משלחת חילוץ של הקהילה היהודית בטורקיה עם נשיא הקהילה, כדי לחלץ את ספרי התורה, ולסייע לאנשי הקהילה המקומית, הרב הראשי של טורקיה, הרב יצחק חליבה בירך את חברי המשלחת על פעילותם הרבה.

הרב מנחם מנדל חיטריק מחלץ את ספרי התורה באנטקיה
הרב חיטריק אומר ל'בחדרי חרדים' על המאמצים לשמר את בתי הכנסת ולסייע לקהילה היהודית הקטנה המקומית: "בתור יהודים מאמינים בני מאמינים אנחנו לא מתייאשים מהצלת חיים, גם ימים אחרי אסון כזה, הגיעו לכאן ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם לסייע בחילוץ, בהזדמנות זו אני רוצה לברך ולהודות לראשון לציון הרב יצחק יוסף ולרב לאו, על הברכות שבירכו את כל משתתפי משלחות החילוץ וארגוני ההצלה".

רעידת אדמה בטורקיה רעידת אדמה בסוריה הרב מנחם מנדל חיטריק בתי כנסת ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד